777 mln euro na rowery w Polsce, narodowa strategia i Velo-city

Znak drogowy droga dla rowerów

Z Olivierem Schneiderem, prezesem Francuskiej Federacji Rowerzystów, rozmawia Rafał Górski, redaktor naczelny Tygodnika Spraw Obywatelskich.

Mnie interesuje rower. Mnie interesuje miasto!
Gil Penalosa, 8-80 cities

Polityka rowerowa w Polsce to zwykle albo przypadek, albo „wynajdywanie koła na nowa”.
Marcin Hyła

Korzyści z jazdy na rowerze pojawiają się nie tylko w takich dziedzinach jak efektywny transport czy polityka ochrony środowiska, ale także w wielu innych obszarach, w których UE posiada kompetencje, takich jak polityka przemysłowa, zatrudnienie, turystyka, zdrowie publiczne i sprawy społeczne.
Przewodnik „Jak zdobyć fundusze europejskie na inwestycje rowerowe”

  1. Parlament Europejski, Rada i Komisja Europejska ogłosiły wspólną Deklarację w sprawie ruchu rowerowego. O co chodzi?
  2. Ile środków z UE otrzyma Polska do 2027 roku na inwestycje rowerowe? Jak wydać te środki dobrze?
  3. Jakie praktyki promowania jazdy rowerem i chodzenia pieszo stosowane przez Francuską Federację Rowerzystów okazały się skuteczne i na ile dałoby się te doświadczenia zastosować w Polsce?
Bypad.pl – Bicycle Policy Audit
  1. Jak do rowerów przekonywać polskich samorządowców?
  2. Jakie doświadczenia z wpływania na decyzje polityków przez środowisko aktywistów rowerowych we Francji można by zastosować w Polsce w czasie trwającej kampanii wyborczej do samorządów lokalnych i regionalnych?
  3. Jaka jest rola krajowego pełnomocnika rządu ds. polityki rowerowej we Francji? Jakie są doświadczenia współpracy osoby zajmującej to stanowisko ze środowiskiem aktywistów rowerowych Francji?
  4. Najważniejsza na świecie konferencja rowerowa Velo-city odbędzie się po raz pierwszy w Polsce. Zorganizuje ją Miasto Gdańsk i Europejska Federacja Cyklistów w dniach 10-13 czerwca 2025 roku. Czym jest Velo-city? Co to oznacza dla Polek i Polaków?
Pobierz mp3

Muzyka „Also Sprach Zarathustra – Einleitung” – Kevin MacLeod, CC BY 3.0

Iceland, Liechtenstein, Norway – Active citizens fund

Projekt finansowany przez Islandię, Liechtenstein i Norwegię z funduszy EOG i Funduszy Norweskich w ramach Programu Aktywni Obywatele – Fundusz Regionalny.

Sprawdź inne artykuły z tego wydania tygodnika:

Nr 215 / (7) 2024

Przejdź do archiwum tekstów na temat:

# Ekologia # Społeczeństwo i kultura Czy masz świadomość? Lepszy transport Miasto w ruchu

Przejdź na podstronę inicjatywy:

Co robimy / Lepszy transport

Być może zainteresują Cię również:

My pasażerowie w Warto rozmawiać

Lepszy transport

Petycja / My, Pasażerowie żądamy!

Kampanię #MyPasażerowie prowadzą organizacje społeczne: Instytut Spraw Obywatelskich i Fundacja Pro Kolej. O lepszym transporcie mówimy od 1996 roku w ramach kampanii „Tiry na tory”. Gminy,…