Chodzi o to, by przejrzeć się w lustrze – echa kongresu Kuźnia Kampanierów 2013.

Kampanierzy, aktywiści, przedstawiciele związków zawodowych, PR-owcy, eksperci w zakresie wywierania wpływu społecznego… – to tylko część wybuchowej mieszanki uczestników Kongresu „Kuźnia Kampanierów 2013”, który miał miejsce w sobotę 23 listopada, w Centrum Konferencyjnym Zielna w Warszawie.

Przekrój wypowiedzi i postaw zaprezentowanych w trakcie kongresu, był wprost proporcjonalny do spektrum zaproszonych gości. Od buddyjskiego przekonania, iż zmianę należy zaczynać w swoim własnym wnętrzu (Zenon Kruczyński), po makiaweliczny pogląd, że wiedza to władza, a kampanierom zależy właśnie na tym, by ową władzę posiąść (Tomasz Sidewicz). Jeśli do tego przekroju stanowisk dorzucić w pierwszym panelu jeszcze Marka Lewandowskiego z NSZZ „Solidarność”, Tomka Pietruszkę z referendum „Stop ACTA” i Maćka Muskata z Greenpeace – nie trudno wyobrazić sobie, że dyskusja była burzliwa.

Drugi blok wystąpień, poświęcony już nie kampaniom ogólnopolskim a lokalnym, również wzbudził niemałe emocje. Tu bardzo interesująco zaznaczyły się prezentacje praktyków – Lecha Merglera o poznańskim „Anty-bezradniku przestrzennym” oraz Ewy Konczal na temat kampanijnych doświadczeń organizacji Ashoka. W panelu dyskusyjnym udział wzięli również: Teresa Adamska z Centrum Zrównoważonego Rozwoju, Joanna Erbel z Krytyki Politycznej oraz Szymon Sikorski z Publiconu. Ten ostatni również umiejętnie podgrzewał temperaturę toczącej się wymiany zdań, celnie wbijając szpilki w ngo’sowe samozadowolenie i przekonanie o własnej nieomylności.

„Jako aktywiści musimy przez cały czas przeglądać się w lustrze” – skomentował kontrowersje, jakie wzbudziły wypowiedzi Sidewicza i Sikorskiego prezes INSPRO, Rafał Górski – „Jeśli będziemy tylko poklepywać się po plecach i utwierdzać się w przeświadczeniu, że jesteśmy idealni, nie mamy szansy na osiągnięcie realnej zmiany społecznej”.

Chcecie również zaznać nieco nastroju, jaki towarzyszył sobotniemu kongresowi? Już niebawem na stronie www.kampanierzy.pl relacja filmowa z wydarzenia. A do tego czasu zapraszamy do obejrzenia fotorelacji.

Pozostańmy w kontakcie!

Przejdź do archiwum tekstów na temat:

Kuźnia kampanierów

Być może zainteresują Cię również:

INSPRO przeciwko wyzyskowi!

Ogólnopolska akcja Hiper Wyzysk powstała z inicjatywy NSZZ „Solidarność”, a jednym z głównych partnerów akcji jest Instytut Spraw Obywatelskich. Projekt stanowi odpowiedź na niepokojącą sytuację pracowników super i hipermarketów. Jak wynika z danych przedstawianych przez NSZZ „Solidarność” osoby zatrudnione w branży handlowej coraz częściej stają się ofiarami nadużyć ze strony swoich pracodawców.

Na Wielkanoc

Mądrość bierze się z doświadczania. Tak jak jajko bierze się ze skorupki. Życzymy Wam, by skorupki w Waszym życiu były barwne, ciekawe i inspirujące.

Facebook i inne korporacje cenzurują treści! Zapisz się na Tygodnik Instytutu Spraw Obywatelskich. W każdej chwili masz prawo do wypisania się. Patrz, czytaj, działaj bez cenzury.

Administratorem danych osobowych jest Fundacja Instytut Spraw Obywatelskich z siedzibą w Łodzi, przy ul. Pomorskiej 40. Dane będą przetwarzane w celu informowania o działaniach Instytutu. Pełna informacja dotycząca ochrony danych osobowych.