fbpx

Czy ponad pół miliona obywateli będzie miało czym dojechać do pracy, szkoły, lekarza?

nowa piątka PiS

PKS – przywrócenie połączeń pomiędzy powiatami i gminami – takie zobowiązanie programowe zostało zaprezentowane w sobotę 23 lutego na konwencji programowej PiS. Władza uznała za ważny problem wykluczenie transportowe. I słusznie. Ponad pół miliona Polek i Polaków ma regularnie problem z dotarciem do pracy, szkoły czy lekarza. Mniej lub bardziej sporadycznie ma ten problem kilka milionów osób.

To sukces m.in. kampanii obywatelskiej #MyPasażerowie prowadzonej przez Instytut Spraw Obywatelskich i Fundację ProKolej.

Cieszymy się, że nasza praca organiczna przynosi rezultaty. Przypomnijmy: w 2017 roku przygotowaliśmy Manifest „My, Pasażerowie!”, który wysłaliśmy do Ministra Infrastruktury – Andrzeja Adamczyka. Temat wykluczenia transportowego podnosiliśmy wielokrotnie w debacie publicznej. Ostatnio w Tygodniku WPROST.

Od 2009 roku nie mamy porządnej ustawy o publicznym transporcie zbiorowym, która zapewniałaby każdej miejscowości dostęp do publicznego transportu drogowego lub kolejowego.
Zdajemy sobie sprawę, że postulat przywrócenia połączeń autobusowych dobrze wygląda w programie partyjnym i… diabeł tkwi w szczegółach. Będziemy pilnować, aby ta reforma była z korzyścią dla Obywateli a nie dla partii.

 

Przejdź do archiwum tekstów na temat:

Lepszy transport

Przejdź na podstronę inicjatywy:

Co robimy / Lepszy transport”

Być może zainteresują Cię również:

Lepszy transport
Tiry na tory

Spotkanie ISO z T&E

W sobotę 15 stycznia br. przedstawiciele Instytutu Spraw Obywatelskich spotkali się w Warszawie z członkami zarządu Europejskiej Federacji na rzecz Transportu i Środowiska „Transport…

Lepszy transport
Miasto w ruchu

O uspokojeniu ruchu na miastowruchu.pl

W naszym serwisie o zrównoważonym transporcie miejskim rozpoczynamy publikację materiałów o uspokojeniu ruchu. Przedstawiamy miasta, które już teraz realizują tę koncepcję, podnosząc bezpieczeństwo i jakość życia. W Graz model "łagodnej mobilności jest wprowadzany już od 1992 roku. Prędkość 30 km/h jest wprowadzona na prawie wszystkich ulicach w mieście, a 50 km/h dopuszczona jest tylko jako wyjątek.