Do Łodzi tramwajem podmiejskim
INSPRO popiera czerwcową Uchwałę Społecznego Zespołu ds. Przyjaznej Komunikacji w sprawie zlikwidowania linii tramwajowych nr 43 i 46.
Decyzja władz miasta o zlikwidowaniu linii tramwajowych 43 i 46 wywołała burzę w lokalnych mediach i serwisach społecznościowych. Łodzianie krytycznie odnoszą się działań magistratu. Jedną z reakcji jest uchwała Społecznego Zespołu ds. Przyjaznej Komunikacji, w myśl której tramwaje podmiejskie aglomeracji łódzkiej poprawiają dostępność komunikacyjną Łodzi (szczególnie w sytuacji złego stanu technicznego infrastruktury). Odciążają także drogi wjazdowe do miasta i stanowią wartościowy potencjał rozwoju przestrzennego i turystycznego aglomeracji. Dokument wskazuje dobre praktyki europejskie oraz sugeruje finansowe rozwiązanie kłopotów z łódzkimi torowiskami (sposoby zastosowane przez Aglomerację Górnośląską i przez Warszawską Kolej Dojazdową).
Uchwałę nr 7 z dnia 13 czerwca 2011r. w sprawie podmiejskiej komunikacji tramwajowej można zobaczyć tutaj.
Przejdź do archiwum tekstów na temat:
Lepszy transport Miasto w ruchu