Do Łodzi tramwajem podmiejskim

INSPRO popiera czerwcową Uchwałę Społecznego Zespołu ds. Przyjaznej Komunikacji w sprawie zlikwidowania linii tramwajowych nr 43 i 46.

Decyzja władz miasta o zlikwidowaniu linii tramwajowych 43 i 46 wywołała burzę w lokalnych mediach i serwisach społecznościowych. Łodzianie krytycznie odnoszą się działań magistratu. Jedną z reakcji jest uchwała Społecznego Zespołu ds. Przyjaznej Komunikacji, w myśl której tramwaje podmiejskie aglomeracji łódzkiej poprawiają dostępność komunikacyjną Łodzi (szczególnie w sytuacji złego stanu technicznego infrastruktury). Odciążają także drogi wjazdowe do miasta i stanowią wartościowy potencjał rozwoju przestrzennego i turystycznego aglomeracji. Dokument wskazuje dobre praktyki europejskie oraz sugeruje finansowe rozwiązanie kłopotów z łódzkimi torowiskami (sposoby zastosowane przez Aglomerację Górnośląską i przez Warszawską Kolej Dojazdową).

Uchwałę nr 7 z dnia 13 czerwca 2011r. w sprawie podmiejskiej komunikacji tramwajowej można zobaczyć tutaj.

Przejdź do archiwum tekstów na temat:

Lepszy transport Miasto w ruchu

Przejdź na podstronę inicjatywy:

Co robimy / Lepszy transport

Być może zainteresują Cię również:

Lepszy transport
Miasto w ruchu

O uspokojeniu ruchu na miastowruchu.pl

W naszym serwisie o zrównoważonym transporcie miejskim rozpoczynamy publikację materiałów o uspokojeniu ruchu. Przedstawiamy miasta, które już teraz realizują tę koncepcję, podnosząc bezpieczeństwo i jakość życia. W Graz model "łagodnej mobilności jest wprowadzany już od 1992 roku. Prędkość 30 km/h jest wprowadzona na prawie wszystkich ulicach w mieście, a 50 km/h dopuszczona jest tylko jako wyjątek.