fbpx

Głos w sprawie opłat drogowych

Tiry na toryINSPRO, jako organizator kampanii Tiry na tory, wzięło udział w konsultacjach dyrektywy o eurowiniecie, prowadzonych przez Komisję Europejską.

„Głównym celem opłat drogowych powinno być ograniczanie negatywnych skutków ubocznych transportu i zapotrzebowania na infrastrukturę. Długoterminowe winiety, zachęcające do tego, żeby jeździć jak najwięcej, powinny przejść do przeszłości. Regułą trzeba uczynić opłaty naliczane od kilometra. Opłaty te powinny pokrywać zarówno koszty infrastruktury, jak i zanieczyszczenia powietrza, hałasu, zmian klimatu i wszystkich innych skutków, które da się naukowo oszacować” – tak brzmi stanowisko działaczy kampanii.

Przejdź do archiwum tekstów na temat:

Tiry na tory

Przejdź na podstronę inicjatywy:

Co robimy / Tiry na tory”

Być może zainteresują Cię również:

Lepszy transport
Tiry na tory

Kandydaci do tablicy!

Instytut Spraw Obywatelskich, w ramach którego prowadzimy kampanię na rzecz zrównoważonego transportu, rozpoczętą ponad dekadę temu, zwrócił się do kandydatów w wyborach prezydenckich z publicznym pytaniem o ich poglądy na temat polityki transportowej. List ten publikujemy poniżej.