INSPRO Patronem Honorowym VII Kongresu Kolejowego – zapraszamy!

KK2017

Objęliśmy patronatem honorowym VII Kongres Kolejowy. Zapraszamy 23.11.2017 do Warszawy.

 

W programie m.in.:

ROLA KOLEI W SYSTEMIE TRANSPORTOWYM PAŃSTWA – JAK PRZYWRÓCIĆ TRANSPORTOWI SZYNOWEMU NALEŻNE MU MIEJSCE?

  • kolej a transport drogowy – likwidacja nierównowagi w traktowaniu różnych środków transportu
  • odzyskiwanie pasażerów i towarów dla kolei
  • inwestycje infrastrukturalne zwiększające konkurencyjność kolei w Polsce
  • rola kolei w projekcie Centralnego Portu Komunikacyjnego
  • powrót dyskusji o Kolei Dużych Prędkości

KOLEJOWE PRZEWOZY TOWAROWE – JAKI JEST POTENCJAŁ WZROSTU SEKTORA?

  • jak stymulować i rozwijać rynek?
  • niezbędne inwestycje taborowe a możliwości rodzimego przemysłu
  • transport intermodalny szansą na odciążenie dróg – infrastruktura i biznes
  • Nowy Jedwabny Szlak – szanse dla Polski
  • korytarze transportowe a konkurencyjność transportu kolejowego
  • planowane inwestycje w żeglugę śródlądową – szansa czy problem dla kolei?

Program wydarzenia oraz rejestracja na stronie VII Kongresu Kolejowego.

Przejdź do archiwum tekstów na temat:

Instytut Spraw Obywatelskich Lepszy transport Tiry na tory

Być może zainteresują Cię również:

Lepszy transport
Tiry na tory

Organizacje społeczne proszą KE o zablokowanie przesunięcia 4,8 mld zł z kolei na drogi

Ponad 20 organizacji społecznych z całego kraju, zwróciło się do Komisji Europejskiej o przyjrzenie się zapowiedzianemu przez premiera Donalda Tuska przesunięciu środków unijnych z inwestycji kolejowych na drogowe. W tej sprawie wymagana jest zgoda Komisji Europejskiej. Organizacje ekologiczne, w tym również Instytut Spraw Obywatelskich argumentują, że stan infrastruktury kolejowej w Polsce jest bardzo zły, gorszy niż drogowej, a dotychczasowe działania rządu są niewystarczające, aby kraj mógł wypełnić cele wspólnotowe w zakresie zrównoważonego transportu. Zgodnie ze Strategią Göteborską celem miało być obniżenie w 2010 r udziału transportu drogowego do poziomu z 1998 roku. Polska z tego zdecydowanie się nie wywiązuje - udział transportu drogowego wzrósł dla przewozów pasażerskich z 89,5% w 1998 r. do 93,8% w 2008 r., a dla przewozów towarowych odpowiednio z 52,9% do 75.9%. Tymczasem dane dla całej Unii, a zwłaszcza dla krajów piętnastki pokazują, że inne kraje radzą sobie z tym celem. Jaki jest stosunek polskich władz dla realizacji tych celów najlepiej świadczy całkowity brak reakcji Ministerstwa Infrastruktury na niedawne żądanie przez PKP PLK ograniczenia o 10% pracy przewozowej od Przewozów Regionalnych i PKP Intercity w związku z zaległościami płatniczymi - zwraca uwagę Krzysztof Rytel z Centrum Zrównoważonego Transportu.

Lepszy transport
Tiry na tory

Forum o różnorodności transportu

W piątek, 26 listopada 2010 roku Instytut Spraw Obywatelskich wziął udział w Forum Regionalnym pod hasłem: „Różnorodność energii i transportu: zrównoważone polityki, priorytety i potrzeby” zorganizowanym przez European Investment Bank.

Wielkanoc 2019

Wesołych Świąt

Wielkanocny czas radości, życzymy Wam więc wyboru wolności, o dobro wspólne dbałości, i barwności… i mnóstwo miłości!…

Facebook i inne korporacje cenzurują treści! Zapisz się na Tygodnik Instytutu Spraw Obywatelskich. W każdej chwili masz prawo do wypisania się. Patrz, czytaj, działaj bez cenzury.

Administratorem danych osobowych jest Fundacja Instytut Spraw Obywatelskich z siedzibą w Łodzi, przy ul. Pomorskiej 40. Dane będą przetwarzane w celu informowania o działaniach Instytutu. Pełna informacja dotycząca ochrony danych osobowych.