fbpx

Marek Kryda cytowany w miesięczniku biznesu Forbes

Najnowszy numer miesięcznika biznesu „Forbes” cytuje wypowiedź eksperta INSPRO, Marka Krydy na temat eksploatacji gazu łupkowego.

M. Kryda uważa, że ponieważ w Stanach Zjednoczonych wydobywa się gaz z łupków na masową skalę dopiero od dziesięciu lat, to pierwsze analizy wpływu na środowisko dopiero powstają. Tym bardziej w Polsce żaden ekspert nie może w tej chwili odpowiedzieć kategorycznie na pytanie, czy jest to u nas bezpieczne, bo jesteśmy wciąż w fazie eksperymentu.

Przejdź do archiwum tekstów na temat:

# Zdrowie Chcę wiedzieć

Przejdź na podstronę inicjatywy:

Co robimy / Chcę wiedzieć”

Być może zainteresują Cię również:

Chcę wiedzieć

Rewolucja moralna na talerzu

Wspierane przez INSPRO wydarzenia – wielka demonstracja podczas Zielonego Tygodnia w Berlinie w styczniu b.r. oraz pokaz filmu „Świński Biznes” w Parlamencie Europejskim odbiły się szerokim echem także w Polsce. Dowodem na to jest seria artykułów pod zbiorczym tytułem „Rewolucja moralna na talerzu” w Tygodniku Powszechnym. W tekście p.t. „Z kością w gardle” Michał Olszewski pisze o wynaturzeniach związanych z przemysłowym chowem zwierząt, zwłaszcza świń i kur; powołuje się przy tym na film „Świński Biznes”, który według autora przedstawia „krajobraz zwierzęcej apokalipsy, która rozgrywa się wśród jezior gnojowicy, na odciętych od światła dziennego pomieszczeniach, w tłoku.” Instytut Spraw Obywatelskich jest przekonany, że przemysłowa hodowla jest zaprzeczeniem naturalności. W zamkniętych chlewniach czy kurnikach światło świeci się nieustannie, zwierzęta są zdezorientowane, nie wiedzą, czy jest dzień czy noc, jaka jest pora roku. Zwierzęta są sztucznie zapładniane, maciorom wszczepia się zarodki, ruję i porody wywołuje się farmakologicznie. Zwierzę zdegradowane jest do funkcji trybiku w wielkiej maszynerii „tworzenia zysku”.

Nie bądź emo, nie żryj GMO!

Chcę wiedzieć

Już przedszkolak o tym wie, GMO mówimy NIE!

Prowadzona przez nas kampania „Wolne od GMO? Chcę wiedzieć!” zatacza coraz szersze kręgi. Właśnie dotarła do…  najmłodszych konsumentów. Partnerami naszych kampanijnych działań zostały:  Niepubliczne Przedszkole Ekologiczne Ekoludek oraz Sieć Przedszkoli i Szkół Ekologicznych. Dzięki temu dzieci poszerzą  swoją wiedzę o tematy związane z jedzeniem bez GMO.  Bardzo się z tego cieszymy.