Miasta 15-minutowe. Polityka rowerowa
Z Marcinem Hyłą, autorem raportu „Polityka rowerowa polskich miast”, rozmawia Rafał Górski, redaktor naczelny Tygodnika Spraw Obywatelskich.
Polityka rowerowa w Polsce to zwykle albo przypadek, albo „wynajdywanie koła na nowo”.
W powszechnym odbiorze polskie miasta w większości nie są jednak przyjazne rowerzystom, ruch rowerowy jest mały, a emocje z nim związane wynikają nie tyle z jego względnej nowości, co z częstokroć katastrofalnej jakości infrastruktury rowerowej budowanej ze środków publicznych i krytykowanej zarówno przez użytkowników, jak i innych uczestników ruchu drogowego.
Zaledwie 16,7% miast (37 z 222) dysponujących jakimikolwiek dokumentami zadeklarowało posiadanie standardów dla infrastruktury rowerowej.
Marcin Hyła, „Polityka rowerowa polskich miast”
- Co to są miasta 15-minutowe?
- Jakie są trzy najważniejsze wnioski z raportu „Polityka rowerowa polskich miast”?
- Jakie są trzy najważniejsze rekomendacje?
- Jakie trzy miasta się wyróżniają? Czym zabłysnęło miasto Łódź?
- Co Cię zaskoczyło?
- „Miasta nie korzystają ze sprawdzonych wzorców i narzędzi lub korzystają z nich nieudolnie”. Proszę o wyjaśnienie.
- Jakie masz rady dla obywateli, którzy chcą działać na rzecz rozwoju komunikacji rowerowej w swoim mieście?
Muzyka „Also Sprach Zarathustra – Einleitung” – Kevin MacLeod, CC BY 3.0
Projekt finansowany przez Islandię, Liechtenstein i Norwegię z funduszy EOG i Funduszy Norweskich w ramach Programu Aktywni Obywatele – Fundusz Regionalny.
Sprawdź inne artykuły z tego wydania tygodnika:
Przejdź do archiwum tekstów na temat:
# Ekologia # Społeczeństwo i kultura Czy masz świadomość? Lepszy transport Miasto w ruchu