Miasta 15-minutowe. Polityka rowerowa

Ulica miejscka, przy której zaparkowan kilkadziesiąt rowerów, w tle jedzie samochód i kiloro rowerzystów

Z Marcinem Hyłą, autorem raportu „Polityka rowerowa polskich miast”, rozmawia Rafał Górski, redaktor naczelny Tygodnika Spraw Obywatelskich.

Polityka rowerowa w Polsce to zwykle albo przypadek, albo „wynajdywanie koła na nowo”.

W powszechnym odbiorze polskie miasta w większości nie są jednak przyjazne rowerzystom, ruch rowerowy jest mały, a emocje z nim związane wynikają nie tyle z jego względnej nowości, co z czę­stokroć katastrofalnej jakości infrastruktury rowerowej budowanej ze środków publicznych i kryty­kowanej zarówno przez użytkowników, jak i innych uczestników ruchu drogowego.

Zaledwie 16,7% miast (37 z 222) dysponujących jakimikolwiek dokumentami zadeklarowało posiadanie standardów dla infrastruktury rowerowej.

Marcin Hyła, „Polityka rowerowa polskich miast”

  1. Co to są miasta 15-minutowe?
  2. Jakie są trzy najważniejsze wnioski z raportu „Polityka rowerowa polskich miast”?
  3. Jakie są trzy najważniejsze rekomendacje?
  4. Jakie trzy miasta się wyróżniają? Czym zabłysnęło miasto Łódź?
  5. Co Cię zaskoczyło?
  6. „Miasta nie korzystają ze sprawdzonych wzorców i narzędzi lub korzystają z nich nieudolnie”. Proszę o wyjaśnienie.
  7. Jakie masz rady dla obywateli, którzy chcą działać na rzecz rozwoju komunikacji rowerowej w swoim mieście?
Pobierz mp3

Muzyka „Also Sprach Zarathustra – Einleitung” – Kevin MacLeod, CC BY 3.0

Iceland, Liechtenstein, Norway – Active citizens fund

Projekt finansowany przez Islandię, Liechtenstein i Norwegię z funduszy EOG i Funduszy Norweskich w ramach Programu Aktywni Obywatele – Fundusz Regionalny.

Sprawdź inne artykuły z tego wydania tygodnika:

Nr 193 / (37) 2023

Przejdź do archiwum tekstów na temat:

# Ekologia # Społeczeństwo i kultura Czy masz świadomość? Lepszy transport Miasto w ruchu

Przejdź na podstronę inicjatywy:

Co robimy / Lepszy transport

Być może zainteresują Cię również: