Narodowe Centrum Wspierania Rozwoju Społeczeństwa Obywatelskiego w Łodzi?

Łódź (wikipedia)

Jak informuje Dziennik Łódzki „Narodowe Centrum RSO to w zamyśle obywatelski mózg państwa, niektóre publikacje charakteryzują je jako analityczne zaplecze rządu i porównują do dawnego Rządowego Centrum Centrum Studiów Strategicznych[…], które zlikwidował rząd Kazimierza Marcinkiewicza (wtedy PiS) w 2007 r. Likwidacja była efektem wprowadzania taniego państwa. Wraz z zapowiedzią powstania nowej instytucji, pojawiły się apele, by wbrew zapisom powstającej ustawy, zlokalizować jej siedzibę jednak poza Warszawą.”

Obecnie tylko dwie z 77 urzędów i instytucji państwowych znajdują się poza Warszawą. W związku z tym wystąpiliśmy z propozycją do premier Beaty Szydło zlokalizowania NCRSO w Łodzi:

Po 27 latach od transformacji, czas najwyższy na odważne decyzje rządu i zerwanie z warszawocentryzmem. Czas na decentralizację, zmierzającą do rozproszenia instytucji państwowych, kulturalnych i biznesowych na terenie całego naszego kraju, jak ma to miejsce na przykład w Niemczech. Czas na wzmocnienie miast, które latami były traktowane przez „elity”, jako miasta B. Jesteśmy zdania, że warto, żeby rząd wykorzystał nadarzającą się okazję na kolejną dobrą zmianę.

Czytaj więcej na www.dzienniklodzki.pl

Przejdź do archiwum tekstów na temat:

Instytut Spraw Obywatelskich

Być może zainteresują Cię również:

Lepszy transport
Miasto w ruchu

O uspokojeniu ruchu na miastowruchu.pl

W naszym serwisie o zrównoważonym transporcie miejskim rozpoczynamy publikację materiałów o uspokojeniu ruchu. Przedstawiamy miasta, które już teraz realizują tę koncepcję, podnosząc bezpieczeństwo i jakość życia. W Graz model "łagodnej mobilności jest wprowadzany już od 1992 roku. Prędkość 30 km/h jest wprowadzona na prawie wszystkich ulicach w mieście, a 50 km/h dopuszczona jest tylko jako wyjątek.

Lepszy transport
Miasto w ruchu

Mało rowerowa Łódź

Inwestycje rowerowe postrzega się jako realizację żądań wąskiej grupy interesu - rowerzystów - mówi Wojciech Makowski, rzecznik osób niezmotoryzowanych w Łodzi, współpracujący z fundacją INSPRO. Nie bierze się jednak pod uwagę osób, które chętnie przesiadłyby się na rower, gdyby tylko miały po czym jeździć.