NIE dla likwidacji tramwaju linii 43

Instytut Spraw Obywatelskich, ruch miejski Łódź Jest Nasza, Stowarzyszenie na Rzecz Obrony Podmiejskiej Komunikacji Tramwajowej w Regionie Łódzkim skierowały dziś do Prezydent Łodzi, Hanny Zdanowskiej i Marszałka Województwa Łódzkiego, Grzegorz Schreiber sprzeciw wobec likwidacji tramwaju podmiejskiego linii 43 na trasie Łódź – Konstantynów Łódzki – Lutomiersk.

 

Sygnatariusze listu domagają się zmodernizowania linii z funduszy krajowych i europejskich oraz podkreślają:

Likwidacja tramwaju to więcej uciążliwości dla mieszkańców: więcej korków, hałasu i smogu. Przypominamy, że pod petycją w obronie łódzkich tramwajów podmiejskich podpisało się 2675 pasażerów.

W czasach, kiedy w Europie buduje się od zera systemy tramwajowe za miliony euro, w aglomeracji łódzkiej odchodzi w niepamięć najbardziej efektywny i ekologiczny środek miejskiego transportu zbiorowego. Działający od wieku system tramwajów aglomeracyjnych łączących Łódź z miastami tworzącymi aglomerację łódzką – Zgierzem, Ozorkowem, Pabianicami, Konstantynowem Łódzkim oraz Lutomierskiem (a w przeszłości również Tuszynem i Aleksandrowem Łódzkim) stanowi rdzeń transportu lokalnego w obrębie Łódzkiego Obszaru Metropolitalnego. Niestety na skutek błędów władz miasta Łodzi i województwa łódzkiego, wieloletniego niedoinwestowania, a także wadliwych rozwiązań prawnych, luty może być ostatnim miesiącem funkcjonowania linii 43.

Pasażerowie słyszą, że rozwiązaniem ma być komunikacja autobusowa. Niestety, wkrótce zniknie połączenie PKS z łódzkiego placu Niepodległości do Lutomierska i Szydłowa. Mieszkańcy gminy Lutomiersk oraz Konstantynowa zostaną z prywatnymi busami i komunikacją zastępczą. Konstantynów ma jeszcze „autobus-widmo” w postaci linii 94, która ma zaledwie kilka kursów dziennie. Mieszkańcy Konstantynowa i Lutomierska podzielą los mieszkańców Zgierza i Ozorkowa korzystających z tkwiących w korkach i spóźniających się po 20 minut autobusów zastępczych.

Wyrażamy nadzieję, że występując w roli strażników dobra wspólnego i kierując się potrzebą ochrony interesów mieszkańców aglomeracji łódzkiej Pani Prezydent i Pan Marszałek podejmą wspólne działania mające na celu niedopuszczenie do likwidacji tramwaju linii 43.

Do pobrania pełna treść pisma w formacie pdf.

Przejdź do archiwum tekstów na temat:

Lepszy transport Miasto w ruchu

Być może zainteresują Cię również:

Lepszy transport
Tiry na tory

Z kolejarzami (nie tylko) o TIR-ach

17 lutego 2010 r. w Warszawie odbyło się spotkanie przedstawicieli PKP PLK oraz Instytutu Spraw Obywatelskich, utworzonego przez środowisko „Obywatela”. Omówione zostały na nim perspektywy rozwoju w Polsce tzw. transportu kombinowanego oraz zakres współpracy przedsiębiorstwa przy realizowanej przez ISO kampanii promującej przenoszenie przewozu towarów z dróg na tory.

Lepszy transport
Tiry na tory

Forum o różnorodności transportu

W piątek, 26 listopada 2010 roku Instytut Spraw Obywatelskich wziął udział w Forum Regionalnym pod hasłem: „Różnorodność energii i transportu: zrównoważone polityki, priorytety i potrzeby” zorganizowanym przez European Investment Bank.

Facebook i inne korporacje cenzurują treści! Zapisz się na Tygodnik Instytutu Spraw Obywatelskich. W każdej chwili masz prawo do wypisania się. Patrz, czytaj, działaj bez cenzury.

Administratorem danych osobowych jest Fundacja Instytut Spraw Obywatelskich z siedzibą w Łodzi, przy ul. Pomorskiej 40. Dane będą przetwarzane w celu informowania o działaniach Instytutu. Pełna informacja dotycząca ochrony danych osobowych.