fbpx

Nowy spot kampanii „Wolne od GMO? Chcę wiedzieć!”

kadr z filmu Chce wiedzieć

Prawo do rzetelnej informacji i możliwość świadomego wyboru jest jednym z podstawowych praw konsumenckich. Idea ta przyświeca naszej kampanii  „Wolne od GMO? Chcę wiedzieć!”, której ambasadorką została Aleksandra Szwed, aktorka i piosenkarka. W najnowszym spocie kampanii zachęca ona do pomocy w oznakowaniu żywności wolnej od GMO (Genetycznie Modyfikowanych Organizmów). Zebrane podpisy trafią do Premiera RP po sformułowaniu nowego rządu.

Instytut Spraw Obywatelskich od 2009 r. walczy w imieniu konsumentów o odpowiednie znakowanie żywności. Sprawa dotyczy większości obywateli. 73,1 % Polaków domaga się znakowania żywności wolnej od modyfikacji genetycznych*.

Spot promujący kampanię skierowany jest do rodziców i opiekunów. To oni na co dzień troszczą się o swoich najbliższych, dbając o ich zdrowie, bezpieczeństwo i rozwój. Ważne jest dla nich również to czym karmią swoje dzieci. 9 na 10 rodziców chce znakowania żywności wolnej od GMO*. – podkreśla Przemysław Stańczak, koordynator kampanii. Zachęcamy do podpisywania się pod deklaracją poparcia dla znakowania żywności wolnej od GMO. Im więcej obywateli wyrazi chęć znakowania, tym większa jest szansa jego wprowadzenia w Polsce. Ten model sprawdził się w Niemczech. Dlaczego nie miałby sprawdzić się u nas? – pyta Stańczak.


*Dane statystyczne na podstawie wyników badań „Polacy o GMO” przeprowadzonych przez Millward Brown na zlecenie INSPRO (wrzesień 2013)

Przejdź do archiwum tekstów na temat:

Chcę wiedzieć

Być może zainteresują Cię również:

Centrum KLUCZ

Warsztaty fundraisingowe – pigułka w pracy

W dniach 19-21.04.2013 r., w Instytucie Europejskim w Łodzi (godz. 9.00-17.00), w ramach inicjatywy Centrum KLUCZ realizowanej przez INSPRO, odbędą się warsztaty fundraisingowe skierowane do kadry tejże inicjatywy zajmującej się wspieraniem i promowaniem gospodarki społecznej w woj. łódzkim. Warsztaty poprowadzą trenerzy z Niemiec, na stałe współpracujący z naszą organizacją partnerską - Deutscher Fundraising Verband (Niemieckim Stowarzyszeniem Fundraisingu) - drugą pod względem wielkości tego typu organizacją w Europie.