Nowy spot kampanii „Wolne od GMO? Chcę wiedzieć!”
Prawo do rzetelnej informacji i możliwość świadomego wyboru jest jednym z podstawowych praw konsumenckich. Idea ta przyświeca naszej kampanii „Wolne od GMO? Chcę wiedzieć!”, której ambasadorką została Aleksandra Szwed, aktorka i piosenkarka. W najnowszym spocie kampanii zachęca ona do pomocy w oznakowaniu żywności wolnej od GMO (Genetycznie Modyfikowanych Organizmów). Zebrane podpisy trafią do Premiera RP po sformułowaniu nowego rządu.
Instytut Spraw Obywatelskich od 2009 r. walczy w imieniu konsumentów o odpowiednie znakowanie żywności. Sprawa dotyczy większości obywateli. 73,1 % Polaków domaga się znakowania żywności wolnej od modyfikacji genetycznych*.
Spot promujący kampanię skierowany jest do rodziców i opiekunów. To oni na co dzień troszczą się o swoich najbliższych, dbając o ich zdrowie, bezpieczeństwo i rozwój. Ważne jest dla nich również to czym karmią swoje dzieci. 9 na 10 rodziców chce znakowania żywności wolnej od GMO*. – podkreśla Przemysław Stańczak, koordynator kampanii. Zachęcamy do podpisywania się pod deklaracją poparcia dla znakowania żywności wolnej od GMO. Im więcej obywateli wyrazi chęć znakowania, tym większa jest szansa jego wprowadzenia w Polsce. Ten model sprawdził się w Niemczech. Dlaczego nie miałby sprawdzić się u nas? – pyta Stańczak.
*Dane statystyczne na podstawie wyników badań „Polacy o GMO” przeprowadzonych przez Millward Brown na zlecenie INSPRO (wrzesień 2013)