Organizacje branżowe i pozarządowe za propozycją Komisji – standardy efektywności paliwowej dla tirów

Komisja Europejska przedstawiła pierwsze w historii przepisy określające normy emisji CO2 dla ciężarówek.

Cel na 2025 rok zakłada redukcję emisji o 15%, zaś na 2030 roku co najmniej 30% w stosunku do 2019, który uznano za bazowy. Wprowadzenie propozycji Komisji w zakresie zwiększenia efektywności paliwowej wygenerowałoby oszczędności dla firm transportowych rzędu 25 000 euro w ciągu zaledwie 5 lat.

Polski biznes i organizacje pozarządowe zaapelowały w liście otwartym do premiera Mateusza Morawieckiego o poparcie wniosku Komisji dotyczącego przyjęcia efektywnych kosztowo norm wydajności paliwowej dla samochodów ciężarowych.

Dla przedsiębiorców wykonujących międzynarodowe przewozy drogowe efektywność paliwowa jest bardzo ważnym elementem wpływającym na ich konkurencyjność. Koszty paliwa przedsiębiorstwa transportu drogowego stanowią około 40% całych kosztów funkcjonowania, dlatego bardzo ważna jest możliwość ich zmniejszania, a zarazem zminimalizowania wpływu na środowisko naturalne. Branża oczekuje od Komisji Europejskiej i polskiego rządu odpowiednich decyzji

stwierdził Jan Buczek, prezes Zrzeszenia Międzynarodowych Przewoźników Drogowych.

Sygnatariusze listu podkreślają, że mając na względzie rosnące emisje CO2 z sektora transportu, opóźnienie byłoby niekorzystne i znacznie utrudniłoby realizację celów w zakresie ochrony klimatu.

List został podpisany m.in. przez przedstawicieli biznesu, w tym firmę Ikea Polska czy największe polskie stowarzyszenie branżowe – Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych, które skupia około 4500 przedsiębiorstw. Sygnatariuszami pisma zostały również organizacje pozarządowe, takie jak HEAL Polska, Polski Klub Ekologiczny Okręg Mazowiecki czy Koalicja Klimatyczna zrzeszająca 24 organizacje pozarządowe.

 

Szerzej – informacja na stronie kampanii Tiry na tory.

List do premiera Mateusza Morawieckiego

Przejdź do archiwum tekstów na temat:

Lepszy transport Tiry na tory

Być może zainteresują Cię również:

Lepszy transport
Miasto w ruchu

Instytut Spraw Obywatelskich w Bukareszcie

W dniach 30.09.-2.10 2010 r. Instytut Spraw Obywatelskich będzie gościł w Bukareszcie w ramach międzynarodowej kampanii „Added Value – Sustainable Energy in Transportation”, w której jest partnerem od 2007 roku. W kampanię zaangażowanych jest kilkanaście podmiotów, zarówno urzędy miast jak i agencje transportowe, m.in. z Portugalii, Hiszpanii, Włoch, Francji, Litwy, Słowenii, Bułgarii, Irlandii i Rumunii. Gospodarzem spotkania jest Romanian Association of Public Transport, URTP.

Lepszy transport
Miasto w ruchu

O uspokojeniu ruchu na miastowruchu.pl

W naszym serwisie o zrównoważonym transporcie miejskim rozpoczynamy publikację materiałów o uspokojeniu ruchu. Przedstawiamy miasta, które już teraz realizują tę koncepcję, podnosząc bezpieczeństwo i jakość życia. W Graz model "łagodnej mobilności jest wprowadzany już od 1992 roku. Prędkość 30 km/h jest wprowadzona na prawie wszystkich ulicach w mieście, a 50 km/h dopuszczona jest tylko jako wyjątek.


Notice: Undefined index: without_styling in /www/instytutsprawob_www/www/instytutsprawobywatelskich.pl/wp-content/plugins/freshmail-integration/src/Plugin/Newsletter/Freshmail.php on line 500
Facebook i inne korporacje cenzurują treści! Zapisz się na Tygodnik Instytutu Spraw Obywatelskich. W każdej chwili masz prawo do wypisania się. Patrz, czytaj, działaj bez cenzury.

Administratorem danych osobowych jest Fundacja Instytut Spraw Obywatelskich z siedzibą w Łodzi, przy ul. Pomorskiej 40. Dane będą przetwarzane w celu informowania o działaniach Instytutu. Pełna informacja dotycząca ochrony danych osobowych.