„Polka bez emerytury” – Rafał Górski dla „Wprost”

…jak się siedzi w domu, nie ma się żadnych dochodów, nie ma się tej emerytury, tego co mają wszyscy, co pracują – opłaconej składki. Nie mamy nic. To fragment raportu „Kobiety pracujące w domu o sobie”, który przygotowaliśmy w ramach kampanii „Dom to praca”.

Autorka tych słów należy do osób, które nie nabędą praw emerytalnych, gdyż przez większość życia pełnoetatowo, nieodpłatnie pracują w domu – pisze Rafał Górski, prezes Instytutu Spraw Obywatelskich w tekście „Polka bez emerytury” w tygodniku „Wprost”.

W związku z rozwojem prac Narodowej Rady Rozwoju i zaangażowaniem prezydenta Andrzeja Dudy we wdrażanie w życie pomysłów na inicjatywy legislacyjne, przesłaliśmy do NRR swój pomysł.

Zakłada on (…) objęcie systemem emerytalnym docelowo wszystkich osób pracujących w domu, a w pierwszej kolejności małżeństw, w których jedno ze współmałżonków wykonuje pracę opiekuńczą na rzecz członka swojego gospodarstwa domowego (dziecko do lat 7, osoba niepełnosprawna, osoba starsza), poprzez podział składki emerytalnej osoby wykonującej pracę zarobkową na pół – wyjaśnia Rafał Górski w swoim tekście.

Czy prezydent Andrzej Duda wsłucha się w głos Polek bez emerytury? Liczę, że tak – podsumowuje Rafał Górski, nawiązując do wypowiedzi prezydenta Andrzeja Dudy, w której zwracał on uwagę na konieczność docenienia kobiet pracujących w domu.

O inicjatywie „Dom to praca” oraz o złożeniu przez INSPRO pomysłu na inicjatywę legislacyjną Rafał Górski, prezes INSPRO pisał w nr 10/2017 tygodnika Wprost .

Przejdź do archiwum tekstów na temat:

Dom to praca

Przejdź na podstronę inicjatywy:

Co robimy / Dom to praca

Być może zainteresują Cię również:

Tiry na tory

500 billboardów kampanii „Tiry na tory”!

W 15 miastach pojawiło się 500 billboardów kampanii „Tiry na tory”! Zapraszamy do poznania ich lokalizacji. Jak zapewne Państwo pamiętają, jednym z celów naszej kampanii jest intensywna promocja transportu intermodalnego, za pośrednictwem zarówno mediów tradycyjnych, internetowych, jak i gadżetów oraz… billboardów. Pod koniec tego tygodnia billboardy kampanii „Tiry na tory” pojawiły się w 15 miastach Polski: Białymstoku, Bydgoszczy, Gdańsku, Gdyni, Gorzowie Wielkopolskim, Katowicach, Kielcach, Krakowie, Lublinie, Łodzi, Olsztynie, Opolu, Poznaniu, Rzeszowie, Szczecinie, Toruniu, Warszawie, Wrocławiu i Zielonej Górze.