Pracodawca Godny Zaufania. Jak budować odpowiedzialny rynek pracy?

Pracodawca godny zaufania - afisz konkursu
Tygodnik Spraw Obywatelskich – logo

Nr 297 / (36) 2025

Do 30 września trwa nabór do jubileuszowej, XV edycji konkursu „Pracodawca Godny Zaufania”. Celem Konkursu jest promocja przedsiębiorstw, które aktywnie kształtują pozytywną kulturę pracowniczą w Polsce oraz najlepszych praktyk pracodawców.

Inicjatywa ma na celu docenianie i promowanie przedsiębiorstw realizujących ciekawe projekty w obszarze zarządzania kapitałem ludzkim. Służy to wskazywaniu dobrych praktyk i inspirowaniu innych do rozwijania otoczenia pracy przyjaznego pracownikom.

– Konkurs promuje wartości, które są szczególnie cenne w obecnym, przełomowym czasie. Jesteśmy na ostrym wirażu wydarzeń decydujących o przyszłości nie tylko Polski, lecz także naszej, cywilizowanej Europy. Na tym tle musimy sobie zdawać sprawę, że od zachowań pracodawców zależą społeczne nastroje, wpływające na dokonywane przez nas wybory – zarówno parlamentarne, jak i te codzienne. Od naszych firmowych praktyk i polityk zależy, czy Polska będzie państwem uznawanym za przyjazne. Państwem, którego osiągnięciami szczycimy się nie tylko od święta. Czy jako pracodawcy jesteśmy odpowiedzialni w takim stopniu, w jakim oczekuje od nas społeczeństwo? Czy my, pracodawcy, trafnie odczytujemy znaki czasu? Konkurs może nas zbliżyć do odnalezienia odpowiedzi na te pytania – mówi dr Andrzej Arendarski, Prezydent i współzałożyciel Krajowej Izby Gospodarczej.

– Już po raz piętnasty Fundacja im. XBW Ignacego Krasickiego, Fundacja Polskiego Godła Promocyjnego Teraz Polska i Krajowa Izba Gospodarcza zapraszają przedsiębiorców do rywalizacji o laur „Pracodawcy Godnego Zaufania”. To wyjątkowy konkurs, który od lat promuje firmy i instytucje wyróżniające się odpowiedzialną polityką pracowniczą, etyką w biznesie i troską o rozwój swoich zespołów. Wiemy doskonale, że sukces przedsiębiorstwa nie zależy wyłącznie od wyników finansowych, ale również od tego, jaką atmosferę tworzy się w miejscu pracy i jak dba się o pracowników. To właśnie zaufanie, dialog i stabilność budują trwałą przewagę konkurencyjną. Dlatego zachęcam wszystkie firmy – niezależnie od branży i wielkości – aby zgłaszały się do tegorocznej edycji konkursu – podkreśla Krzysztof Przybył, Prezes Fundacji Polskiego Godła Promocyjnego „Teraz Polska”.

Pracodawca Godny Zaufania

Pracodawcy mogą ubiegać się o tytuł w jednej z 10 kategorii

  • Edukacja,
  • Wolontariat,
  • Zdrowie,
  • Programy stażowe,
  • Motywacja,
  • MŚP (Małe i średnie przedsiębiorstwa),
  • Firma przyjazna rodzicom, 
  • Firma przyjazna osobom z niepełnosprawnościami,  
  • Rozwój i cyfryzacja oraz 
  • Lider ESG.

Firma musi zatrudniać też co najmniej 50 pracowników, choć ten wymóg nie dotyczy kategorii MŚP (Małe i Średnie Przedsiębiorstwa).

Głównymi Patronami Honorowymi Konkursu są prof. Marcin Wiącek, Rzecznik Praw Obywatelskich oraz prof. Piotr Wachowiak, Rektor Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie.

Konkurs Pracodawca Godny Zaufania organizowany jest przez Fundację im. XBW Ignacego Krasickiego, Krajową Izbę Gospodarczą oraz Fundacja Polskiego Godła Promocyjnego „Teraz Polska”.

Harmonogram Konkursu

  • Zgłoszenia można nadsyłać do 30 września 2025 roku.
  • Kampania edukacyjna dotycząca dobrych praktyk w biznesie, na którą składa się szereg działań promocyjnych i wydarzeń specjalnych potrwa do listopada 2025 r.
  • Rozstrzygnięcie Konkursu odbędzie się podczas uroczystej Gali Nagród, która odbędzie się 5 listopada br.

Każda zainteresowana Firma może się zgłosić w więcej niż jednej kategorii (dla każdej kategorii jest dedykowana Ankieta).

Patroni i Partnerzy wydarzenia

Patronat honorowy nad tegoroczną edycją objęli:

Rzecznik Praw Obywatelskich, JM Rektor Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, Prezes Głównego Urzędu Statystycznego, Prezydent miasta stołecznego Warszawy, Główny Inspektor Pracy, Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi.

Partnerzy merytoryczni:

Forum Odpowiedzialnego Biznesu, Konfederacja Lewiatan, Związek Przedsiębiorców i Pracodawców, Instytut Spraw Obywatelskich, ESG Pro, Warsaw Enterprise Institute, Instytut Humanites, Związek Pracodawców Klastry Polskie, Our Future Foundation, Francusko-Polska Izba Gospodarcza, Fundacja Moc Pomocy, Instytut Psychologii Stresu, Fundacja Grand Press, Hubmedia, FAPA, Fundacji Instytut Pokolenia, Polski Związek Pracodawców Budownictwa, Instytut Staszica, Instytut Studiów Wschodnich, Instytut Biznesu.

Partnerami medialnymi są: Dziennik Gazeta Prawna, PulsHR.pl, Super Biznes, Medexpress, Press, Obserwator Gospodarczy, RaportCSR.pl, Tygodnik Spraw Obywatelskich, oESG.pl, PracodawcaGodnyZaufania.pl.

(materiał prasowy)

Sprawdź inne artykuły z tego wydania tygodnika:

Nr 297 / (36) 2025

Przejdź do archiwum tekstów na temat:

# Rynek pracy

Być może zainteresują Cię również: