Nie bądź emo, nie żryj GMO!
To hasło z nowego spotu naszej kampanii „Wolne od GMO? Chcę wiedzieć!”. O co chodzi? Wyjaśniamy…
Często nie wiemy, co tak naprawdę jemy. Przyczyny mogą być różne: nie interesuje nas to, nie czytamy informacji na etykietach towarów. Jak to zmienić? „Zacznij się tym interesować” – radzi w spocie kolega koledze. Bo to właśnie do młodych konsumentów, kierujemy naszą akcję.
„Do nakręcenia spotu zainspirowały nas bieżące wydarzenia, związane z tematem żywienia dzieci i młodzieży w szkołach. Od pewnego czasu niektóre placówki oświatowe z własnej inicjatywy zaczęły zmieniać istniejący system i wprowadzać u siebie zasady zdrowego odżywiania. Dlatego dobrze się stało, że Sejm i Senat przyjęły uchwałę, wyrzucającą ”śmieciowe jedzenie” ze szkolnych stołówek i sklepików. To wskazówka dla wszystkich, że takiej żywności nie powinno się jeść” – mówi Rafał Górski, prezes INSPRO.
Ale żeby i młodzi, i nieco starsi konsumenci mogli wybierać świadomie, potrzebna jest pełna informacja o produktach. Tymczasem na etykietach żywności pewnych danych, po prostu, brakuje.
Genetycznie modyfikowane organizmy (GMO) są jednymi ze składników, coraz częściej dodawanych do żywności. Nie wszyscy je akceptują. Dlatego etykiety powinny informować zarówno o obecności, jak i braku GMO, w produkcie. Kto chce wiedzieć, które produkty nie zawierają GMO?
Obejrzyj spot, pomyśl, a potem… podpisz deklarację poparcia dla wprowadzenia w Polsce jednolitego systemu znakowania „bez GMO” na produktach żywnościowych. Takie rozwiązania zastosowano już m.in.: w Austrii, w Niemczech i we Francji.
Dołącz do aktywnych konsumentów! Zapraszamy. Czekamy…
Daj znać innym o naszej akcji i polub Fanpage kampanii na Facebook’u.