Sztuka wojny – filozofia i praktyka

Sztuka wojny – filozofia i praktyka
  1. Dlaczego warto przeczytać książkę „Sun Zi i jego sztuka wojny. Filozofia i praktyka oddziaływania na bieg zdarzeń”?
  2. Czy lektura książki może nam pomóc zrozumieć wojnę na Ukrainie?
  3. Czy Putin i Biden czytali „Sztukę wojny” Sun Zi?
  4. Czy Xi Jinping czytał „O wojnie” Clausewitza?
  5. „Jeśli służby dobrze realizują swoją pracę, wojny są niepotrzebne”, płk Włodzimierz Sokołowski (Vincent Severski)
    Czy to oznacza, że wojna na Ukrainie wybuchła, bo służby spartaczyły swoją robotę?
  6. „Percepcja jest wszystkim” – to motto książki „Sun Zi i jego sztuka wojny”. Co to jest percepcja i dlaczego ona jest tak ważna?
  7. W lipcu 2019 roku armia francuska powołała do życia zespół ekspercki składający się z pisarzy fantastyki naukowej. Po co?
  8. Jakie jest motto amerykańskiej Centralnej Agencji Wywiadowczej? Jaka jest oficjalna, a jaka nieoficjalna wersja uzasadnienia takiego wyboru?
  9. Co to oznacza, że jesteśmy więźniami własnej wizji świata?
  10. „Niech Moc będzie tobą” – dlaczego taki cytat na końcu książki?
Pobierz mp3

Muzyka „Also Sprach Zarathustra – Einleitung” – Kevin MacLeod, CC BY 3.0

Sprawdź inne artykuły z tego wydania tygodnika:

Nr 118 / (14) 2022

Przejdź do archiwum tekstów na temat:

# Polityka # Społeczeństwo i kultura Czy masz świadomość? Forum Geopolityczne

Przejdź na podstronę inicjatywy:

Co robimy / Forum Geopolityczne

Być może zainteresują Cię również:

OWES Instytutu

Konferencja „Swój do swojego po swoje” – odpowiedzialnie o gospodarce

Patriotyzm konsumencki, samowystarczalność, przedsiębiorczość społeczna - brzmi poważnie, prawda? Nie ma jednak czego się bać - naszą konferencję przygotowaliśmy z myślą o przybliżeniu uczestnikom idei, które coraz śmielej zmieniają obraz otaczającego nas świata. Konferencja "Swój do swojego po swoje - idea samowystarczalności i patriotyzmu konsumenckiego w ekonomii społecznej" stanowi uwieńczenie trwającego właśnie Tygodnia "Być i Mieć", który zorganizowaliśmy w ramach Centrum KLUCZ, by pokazać, że są ludzie, którzy połączyli pasję, odpowiedzialność i sukces komercyjny.