fbpx

Uchwała krajobrazowa. Walcz z reklamozą

Uchwała krajobrazowa. Walcz z reklamozą

Bartosz Poniatowski, ekspert w zakresie uchwał krajobrazowych, odpowiada na pytania Rafała Górskiego, prezesa Instytutu Spraw Obywatelskich.

Chciałbym w tym miejscu zaapelować o unikanie sytuowania siebie w roli ekstremisty antyreklamowego. O ile jednoznaczne piętnowanie złych praktyk na profilach społecznościowych jest świetną robotą i spełnia swoją rolę, o tyle już w konkretnych sytuacjach – miastach i gminach miejsko-wiejskich czy wiejskich – musimy zaopatrzyć się w pewną powściągliwość. Walcząc z negatywnymi zjawiskami reklamowymi, naruszamy jedną z podstawowych dewiz polskiego biznesu, mówiącej „reklama dźwignią handlu”.
Bartosz Poniatowski,
poradnik „Wykorzystaj prawo”

Od czego zacząć walkę z chaosem reklamowym? Jaki jest największy błąd w procesie opracowywania i wdrażania uchwały krajobrazowej? Co mogą zrobić obywatele i organizacje społeczne? Dlaczego warto przeczytać publikację „Pięć lat uchwały krajobrazowej. Raport z monitoringu”? Jakie ciemne interesy stoją za plecami rynku reklamowego?

Pobierz mp3

Muzyka „Also Sprach Zarathustra – Einleitung” – Kevin MacLeod, CC BY 3.0

Sprawdź inne artykuły z tego wydania tygodnika:

Nr 82 / (30) 2021

Przejdź do archiwum tekstów na temat:

# Społeczeństwo i kultura Akademia Instytutu Spraw Obywatelskich Czy masz świadomość? Kuźnia kampanierów

Przejdź na podstronę inicjatywy:

Co robimy / Akademia Instytutu Spraw Obywatelskich”

Być może zainteresują Cię również:

Facebook i inne korporacje cenzurują treści! Zapisz się na Tygodnik Instytutu Spraw Obywatelskich. W każdej chwili masz prawo do wypisania się. Patrz, czytaj, działaj bez cenzury.

Administratorem danych osobowych jest Fundacja Instytut Spraw Obywatelskich z siedzibą w Łodzi, przy ul. Pomorskiej 40. Dane będą przetwarzane w celu informowania o działaniach Instytutu. Pełna informacja dotycząca ochrony danych osobowych.