Uchwała krajobrazowa. Walcz z reklamozą
Bartosz Poniatowski, ekspert w zakresie uchwał krajobrazowych, odpowiada na pytania Rafała Górskiego, prezesa Instytutu Spraw Obywatelskich.
Chciałbym w tym miejscu zaapelować o unikanie sytuowania siebie w roli ekstremisty antyreklamowego. O ile jednoznaczne piętnowanie złych praktyk na profilach społecznościowych jest świetną robotą i spełnia swoją rolę, o tyle już w konkretnych sytuacjach – miastach i gminach miejsko-wiejskich czy wiejskich – musimy zaopatrzyć się w pewną powściągliwość. Walcząc z negatywnymi zjawiskami reklamowymi, naruszamy jedną z podstawowych dewiz polskiego biznesu, mówiącej „reklama dźwignią handlu”.
Bartosz Poniatowski,
poradnik „Wykorzystaj prawo”
Od czego zacząć walkę z chaosem reklamowym? Jaki jest największy błąd w procesie opracowywania i wdrażania uchwały krajobrazowej? Co mogą zrobić obywatele i organizacje społeczne? Dlaczego warto przeczytać publikację „Pięć lat uchwały krajobrazowej. Raport z monitoringu”? Jakie ciemne interesy stoją za plecami rynku reklamowego?
Muzyka „Also Sprach Zarathustra – Einleitung” – Kevin MacLeod, CC BY 3.0
Sprawdź inne artykuły z tego wydania tygodnika:
Przejdź do archiwum tekstów na temat:
# Społeczeństwo i kultura Akademia Instytutu Spraw Obywatelskich Czy masz świadomość? Kuźnia kampanierów
Przejdź na podstronę inicjatywy:
Co robimy / Akademia Instytutu Spraw Obywatelskich
Co robimy / Kuźnia kampanierów