fbpx

Wartość dodana ISO

W dniach 29-30 kwietnia 2010 r. (czwartek-piątek) Instytut Spraw Obywatelskich organizuje spotkanie robocze w ramach międzynarodowej kampanii „Added Value – Sustainable Energy in Transportation”, w której jest partnerem od 2007 roku. W kampanię zaangażowanych jest kilkanaście podmiotów, zarówno urzędy miast jak i agencje transportowe, m.in. z Portugalii, Hiszpanii, Włoch, Francji, Litwy, Słowenii, Bułgarii, Irlandii i Rumunii.

Added Value, czyli wartość dodana
Celem kampanii jest zmniejszenie zużycia energii w miastach europejskich poprzez rozbudowę, poprawę i promocję infrastruktury transportu publicznego, jako alternatywy w stosunku do transportu indywidualnego. To także kampania informacyjno-edukacyjna, która ma zwrócić uwagę decydentów i mieszkańców na lepsze wykorzystanie już istniejących środków transportu w mieście.

Instytut Spraw Obywatelskich zajmuje się promocją transportu publicznego w Łodzi, poprzez pokazy filmowe, warsztaty z młodzieżą, publikacje oraz stronę tematyczną www.miastowruchu.pl.

Tematem najbliższego spotkania będzie podsumowanie dotychczasowych działań wszystkich partnerów oraz zaplanowanie pracy na kolejne miesiące trwania kampanii. To również niepowtarzalna okazja do wymiany know-how oraz pokazania gościom zarówno tego, co w Łodzi najlepsze, jak i rozwiązań, które wciąż wymagają poprawy albo czekają na wdrożenie. Jest to tym bardziej istotne w kontekście ostatnich doniesień o pomyśle p.o. prezydenta miasta dotyczącym poszerzenia strefy płatnego parkowania o pl. Dąbrowskiego.

Więcej o kampanii dowiedzieć się można tutaj.

Przejdź do archiwum tekstów na temat:

Lepszy transport Miasto w ruchu

Przejdź na podstronę inicjatywy:

Co robimy / Lepszy transport”

Być może zainteresują Cię również:

Chcę wiedzieć
# Zdrowie

Komisja Europejska nałoży 50 mln € kary na Polskę?

28 sierpnia o godzinie 11:00 przy ul. Brackiej 20a w Warszawie odbyła się konferencja prasowa Instytutu Spraw Obywatelskich, poświęcona reakcji Komisji Europejskiej na naruszanie przez Polskę dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady UE w sprawie zamierzonego uwalniania do środowiska organizmów modyfikowanych genetycznie. Po skardze INSPRO Komisja wystąpiła na drogę prawną przeciwko Polsce, która w przypadku dalszego ignorowania dyrektywy może zostać ukarana nawet 50 mln € kary.