fbpx

Weź udział w konsultacjach Komisji Europejskiej – emisje CO2 ciężarówek

Zajmie Ci to dosłownie 5 min – potrzebne są przejrzyste zasady oceny emisji CO2 samochodów ciężarowych.

Możesz po prostu skopiować nasze postulaty lub napisać własne na podstawie uwag Transport & Environment opracowanych przez INSPRO.

 

Samochody ciężarowe odpowiadają za około 30% emisji CO2 w transporcie drogowym. W ramach strategii ograniczania emisji CO2 z samochodów ciężarowych Komisja Europejska opracowała znormalizowaną procedurę testową (VECTO), w celu oszacowania zużycia paliwa i emisji CO2.

  • Prawdopodobnie będzie to podstawa dla przyszłych norm emisji CO2 dla samochodów ciężarowych (Europejska Strategia na rzecz Mobilności Niskoemisyjnej 2016 r.)
  • Powinna zwiększyć przejrzystość, wybór i konkurencję na rynku pojazdów ciężarowych, które po ujawnieniu kartelu producentów pojazdów są niezwykle ważne
  • Zostanie wykorzystany do ustalania na poziomie państw członkowskich przyszłych opłat drogowych dla pojazdów na podstawie emisji CO2, jak zaproponowano w Europejskiej Strategii na rzecz Mobilności Niskoemisyjnej

Liczy się każdy głos – im więcej osób i instytucji zgłosi uwagi, tym bardziej będzie to zauważone przez Komisję!

Przejdź do archiwum tekstów na temat:

Instytut Spraw Obywatelskich

Być może zainteresują Cię również:

Łodzianie decydują
Obywatele decydują

Łodzianie zdecydują?

Przy decydującym udziale Instytutu Spraw Obywatelskich udało się zebrać ponad 6,6 tys. podpisów pod obywatelskim projektem uchwały, dającej mieszkańcom Łodzi większe możliwości wpływu na ich miasto. Dziś podpisy zostaną złożone w łódzkim magistracie.