Weź udział w konsultacjach Komisji Europejskiej – emisje CO2 ciężarówek

Zajmie Ci to dosłownie 5 min – potrzebne są przejrzyste zasady oceny emisji CO2 samochodów ciężarowych.

Możesz po prostu skopiować nasze postulaty lub napisać własne na podstawie uwag Transport & Environment opracowanych przez INSPRO.

 

Samochody ciężarowe odpowiadają za około 30% emisji CO2 w transporcie drogowym. W ramach strategii ograniczania emisji CO2 z samochodów ciężarowych Komisja Europejska opracowała znormalizowaną procedurę testową (VECTO), w celu oszacowania zużycia paliwa i emisji CO2.

  • Prawdopodobnie będzie to podstawa dla przyszłych norm emisji CO2 dla samochodów ciężarowych (Europejska Strategia na rzecz Mobilności Niskoemisyjnej 2016 r.)
  • Powinna zwiększyć przejrzystość, wybór i konkurencję na rynku pojazdów ciężarowych, które po ujawnieniu kartelu producentów pojazdów są niezwykle ważne
  • Zostanie wykorzystany do ustalania na poziomie państw członkowskich przyszłych opłat drogowych dla pojazdów na podstawie emisji CO2, jak zaproponowano w Europejskiej Strategii na rzecz Mobilności Niskoemisyjnej

Liczy się każdy głos – im więcej osób i instytucji zgłosi uwagi, tym bardziej będzie to zauważone przez Komisję!

Przejdź do archiwum tekstów na temat:

Instytut Spraw Obywatelskich

Być może zainteresują Cię również:

III kongres OPZZRiOR

Stop TTIP

INSPRO na III Kongresie OPZZRiOR

W najbliższą sobotę (14 stycznia 2016 r.) odbędzie się w Warszawie III Kongres Ogólnopolskiego Porozumienia Związków Zawodowych Rolników i Organizacji Rolniczych „Partnerstwo na rzecz rozwoju rolnictwa”.