fbpx

Wojna na Ukrainie. Kto na niej korzysta?

Wojna na Ukrainie. Kto na niej korzysta?

Z prof. Michałem Lubiną, ekspertem ds. międzynarodowych, rozmawia Rafał Górski, redaktor naczelny Tygodnika Spraw Obywatelskich.

„Stany Zjednoczone Ameryki zobowiązują się do wykluczenia dalszego rozszerzania Organizacji Traktatu Północnoatlantyckiego na kierunku wschodnim i do odmowy przyjęcia do Sojuszu państw należących wcześniej do Związku Socjalistycznych Republik Radzieckich”.
Artykuł 4 projektu „traktatu pomiędzy Federacją Rosyjską i Stanami Zjednoczonymi o gwarancjach bezpieczeństwa”, 17 grudnia 2021 roku

  1. Czy Putin oszalał?
  2. Jakie fantazje i myślenie naiwne elit politycznych ujawniła wojna na Ukrainie?
  3. Czy USA i Ukraina powinny przyjąć w grudniu 2021 projekt „traktatu pomiędzy Federacją Rosyjską i Stanami Zjednoczonymi o gwarancjach bezpieczeństwa”?
  4. Kto korzysta na wojnie Ukraina-Rosja?
  5. „Extending Russia” – czy raport RAND Corporation pomaga nam dziś odpowiedzieć na pytanie „Dlaczego wybuchła wojna na Ukrainie?”
  6. Żadna ludzka działalność nie styka się z przypadkiem tak często i tak ściśle, jak wojna. W ślad za przypadkiem ogromne miejsce na wojnie zajmuje niepewność, a wraz z nią szczęście – Carl von Clausewitz.
    W mediach mamy wysyp ekspertów i szamanów od geopolityki i wojny. Mam wrażenie, że mała liczba z nich bierze pod uwagę w swoich wypowiedziach i analizach przypadek. Co Pan na to?
  7. Jakie lekcje dla Polski płyną z wojny na Ukrainie?
Pobierz mp3

Muzyka „Also Sprach Zarathustra – Einleitung” – Kevin MacLeod, CC BY 3.0

Sprawdź inne artykuły z tego wydania tygodnika:

Nr 115 / (11) 2022

Przejdź do archiwum tekstów na temat:

# Polityka # Świat Czy masz świadomość?

Być może zainteresują Cię również:

Lepszy transport
Miasto w ruchu

O uspokojeniu ruchu na miastowruchu.pl

W naszym serwisie o zrównoważonym transporcie miejskim rozpoczynamy publikację materiałów o uspokojeniu ruchu. Przedstawiamy miasta, które już teraz realizują tę koncepcję, podnosząc bezpieczeństwo i jakość życia. W Graz model "łagodnej mobilności jest wprowadzany już od 1992 roku. Prędkość 30 km/h jest wprowadzona na prawie wszystkich ulicach w mieście, a 50 km/h dopuszczona jest tylko jako wyjątek.