Women in Tech Summit 2024: odkryj nowoczesne technologie. Podsumowanie

Women in Tech Summit 2024
fot. Marta Stępniak

Mamy za sobą kolejną edycję Women in Tech Summit 2024 (12-13 czerwca), jednej z największych konferencji technologicznych w Europie promujących udział kobiet w branży IT. W tegorocznym wydarzeniu wzięło udział 14 000 uczestników z ponad 100 krajów, a 700 prelegentów, trenerów i mentorów dzieliło się swoją wiedzą i doświadczeniem.

Konferencja skupiła się na generatywnej sztucznej inteligencji, czyli temacie wiodącym od dłuższego czasu. Profesor Andrzej Dragan analizował, w jaki sposób modele „uczą się” i czy sztuczna inteligencja ma IQ. Podzielił się też zmianami, jakie zachodzą w ChatGPT. Uczestnicy mogli zapoznać się ze strategiami ochrony danych i prywatności w obliczu rosnących cyberzagrożeń oraz poznać podstawy psychologicznych aspektów phishingu i innych metod cyberataków.

Phishing to rodzaj ataku, w którym napastnicy próbują oszukać osoby, aby te ujawniły wrażliwe informacje, takie jak nazwy użytkowników, hasła, numery kart kredytowych lub inne dane osobowe. Oszuści podszywają się pod zaufane instytucje w komunikacji elektronicznej, najczęściej za pośrednictwem e-maili, ale także SMS-ów, mediów społecznościowych czy innych platform online.

Jeśli miałabym dorzucić łyżkę dziegciu, to zabrakło wiedzy na bardziej zaawansowanym poziomie.

Większość paneli, szczególnie tych dotyczących cyberbezpieczeństwa, przedstawiała problematykę w podstawowym zakresie. Aż szkoda, że mając takich ekspertów, nie pokuszono się o głębsze analizy. Ponadto, dużo przestrzeni wystawowej i towarzyszących warsztatów i prelekcji było poświęcone targom pracy, gdzie firmy przedstawiały swoją ofertę jako pracodawcy.

Women in Tech Summit 2024
Women in Tech Summit 2024, fot. Marta Stępniak

Bez wątpienia jest to znacząca impreza i trzeba docenić ogrom pracy, jaki włożyli organizatorzy w przygotowanie tak dużego wydarzenia.

Cieszę się, że w tej edycji położono nacisk na znaczenie różnorodności i inkluzji w sektorze technologicznym. Nadal uważam, że jest to jedna z tych konferencji, po których wraca się z nowymi pomysłami i energią.

Sprawdź inne artykuły z tego wydania tygodnika:

Nr 236 / (28) 2024

Przejdź do archiwum tekstów na temat:

# Nowe technologie # Świat

Być może zainteresują Cię również:

Tiry na tory

500 billboardów kampanii „Tiry na tory”!

W 15 miastach pojawiło się 500 billboardów kampanii „Tiry na tory”! Zapraszamy do poznania ich lokalizacji. Jak zapewne Państwo pamiętają, jednym z celów naszej kampanii jest intensywna promocja transportu intermodalnego, za pośrednictwem zarówno mediów tradycyjnych, internetowych, jak i gadżetów oraz… billboardów. Pod koniec tego tygodnia billboardy kampanii „Tiry na tory” pojawiły się w 15 miastach Polski: Białymstoku, Bydgoszczy, Gdańsku, Gdyni, Gorzowie Wielkopolskim, Katowicach, Kielcach, Krakowie, Lublinie, Łodzi, Olsztynie, Opolu, Poznaniu, Rzeszowie, Szczecinie, Toruniu, Warszawie, Wrocławiu i Zielonej Górze.