Wsiąść do pociągu nie byle jakiego

Dworzec kolejowy

Z Jakubem Majewskim, prezesem Fundacji ProKolej, wykładowcą z Uniwersytetu Warszawskiego, rozmawia Rafał Górski, redaktor naczelny Tygodnika Spraw Obywatelskich.

Wsiąść do pociągu byle jakiego,
Nie dbać o bagaż, nie dbać o bilet,
Ściskając w ręku kamyk zielony,
Patrzeć jak wszystko zostaje w tyle

Maryla Rodowicz

  1. Czy pasażerów czekają podwyżki biletów kolejowych od 1 stycznia 2023 roku?
  2. Jakie elementy składają się na cenę biletu kolejowego?
  3. Dlaczego Polacy tak mało jeżdżą pociągami?
  4. Od dekad słyszymy, że kolej jest dotowana, a w drogi i lotniska się inwestuje. Czy jeżdżenie samochodem i latanie samolotami jest dotowane w Polsce?
  5. Jakie są fakty i mity związane z inwestycjami w nową infrastrukturę transportową?
  6. Jak wyrównać warunki konkurencji na kolei i na drogach?
  7. „Szybciej dojadę samochodem niż pociągiem” – z czego wynika ten powszechny pogląd Polaków?
  8. „Wsiąść do pociągu byle jakiego” – śpiewała niegdyś Maryla Rodowicz. Czego pasażerowie powinni domagać się od polityków, czego od zarządców kolei, a czego od siebie, żeby pociągi nie były byle jakie?
Pobierz mp3

Muzyka „Also Sprach Zarathustra – Einleitung” – Kevin MacLeod, CC BY 3.0

Sprawdź inne artykuły z tego wydania tygodnika:

Nr 143 / (39) 2022

Przejdź do archiwum tekstów na temat:

# Ekologia # Społeczeństwo i kultura Czy masz świadomość? Lepszy transport

Przejdź na podstronę inicjatywy:

Co robimy / Lepszy transport

Być może zainteresują Cię również:

OWES Instytutu

Konferencja „Swój do swojego po swoje” – odpowiedzialnie o gospodarce

Patriotyzm konsumencki, samowystarczalność, przedsiębiorczość społeczna - brzmi poważnie, prawda? Nie ma jednak czego się bać - naszą konferencję przygotowaliśmy z myślą o przybliżeniu uczestnikom idei, które coraz śmielej zmieniają obraz otaczającego nas świata. Konferencja "Swój do swojego po swoje - idea samowystarczalności i patriotyzmu konsumenckiego w ekonomii społecznej" stanowi uwieńczenie trwającego właśnie Tygodnia "Być i Mieć", który zorganizowaliśmy w ramach Centrum KLUCZ, by pokazać, że są ludzie, którzy połączyli pasję, odpowiedzialność i sukces komercyjny.