Wspólny bilet na kolej? Wspólna akcja CZT i INSPRO. Podpisz petycję!

Ikona petycji

Masz dość przepłacania za bilety kolejowe na podróże z przesiadką pomiędzy pociągami różnych spółek?

Czy wiesz, że w Holandii można dojechać autobusem czy tramwajem do dworca, przejechać pociągiem do dowolnego innego miasta, tam przejechać tramwajem czy metrem do celu swojej podróży – za całą podróż płacąc tylko raz?

Czy wiesz, że w Czechach na przejazd między dowolnymi stacjami, niezależnie od liczby przesiadek i kategorii użytych pociągów (z wyjątkiem najwyższej – pociągów pendolino i komercyjnych) kupuje się jeden bilet?

Czy wiesz, że w Polsce obowiązuje rozporządzenie nakazujące zbudowanie do 2016 roku systemu rozliczeń sprzedaży biletów między poszczególnymi przewoźnikami kolejowymi, umożliwiającego wprowadzenie wspólnego biletu, ale do tej pory nie podjęto w tej sprawie żadnych konkretnych działań?

W cywilizowanych krajach pasażer kupuje jeden bilet i nie interesuje go jakie spółki przewożą go na poszczególnych odcinkach, ani jaką otrzymują część ceny jego biletu. Od tego są komputery!

Podpisz naszą petycję w tej sprawie. Chcemy tak jak w innych krajach podróżować transportem publicznym, w tym kolejowym, wygodnie i tanio. Bez kupowania biletu przy każdej przesiadce. Bez tracenia czasu. Bez tracenia pieniędzy.

Przejdź do archiwum tekstów na temat:

Lepszy transport Tiry na tory

Przejdź na podstronę inicjatywy:

Co robimy / Lepszy transport
Co robimy / Tiry na tory

Być może zainteresują Cię również:

Lepszy transport
Miasto w ruchu

Europosłowie muszą oddzielić dobre biopaliwa od złych

We wtorek 24 lutego w Komisji Środowiska Parlamentu Europejskiego posłowie zagłosują nad przyszłością polityki biopaliwowej. Polityka ta miała obniżać emisje z transportu i dać dodatkowe źródło dochodu europejskiemu rolnictwu. Niestety, aktualne reguły doprowadziły do konkurencji pomiędzy uprawami na żywność i na biopaliwa. Polityka ta zaostrzyła deficyt ziemi uprawnej na świecie. Pod uprawy biopaliwowe wycina się lasy tropikalne i osusza mokradła, co prowadzi do znacznego wzrostu emisji CO2 w miejsce oczekiwanych spadków.