fbpx

Wystawa Tiry na tory w Warszawie

W terminie 1 – 11 lutego 2011 roku w Zespole Szkół Samochodowych i Licealnych nr 3 im. Ignacego Jana Paderewskiego w Warszawie odbędzie się wystawa zorganizowana w ramach ogólnopolskiej kampanii społecznej „Tiry na tory”.

Wystawa ma na celu przybliżenie młodzieży problemu transportu samochodowego i pokazanie korzyści jakie wypływają z przeniesienie transportu ciężkiego na tory.

W imieniu organizatorów zapraszamy Was do odwiedzania siedziby szkoły przy ul. Włościańskiej 35. Opiekunowie zainteresowanych grup proszeni są o kontakt telefoniczny pod numerem: (022) 663 30 38 w celu uzgodnienia dogodnego terminu.

Szczególne podziękowania kierujemy do Pana Jarosława Stolarskiego – inicjatora wystawy „Tiry na tory” w tejże placówce.



Przejdź do archiwum tekstów na temat:

Lepszy transport Tiry na tory

Przejdź na podstronę inicjatywy:

Co robimy / Lepszy transport”
Co robimy / Tiry na tory”

Być może zainteresują Cię również:

Lepszy transport
Tiry na tory

Organizacje społeczne proszą KE o zablokowanie przesunięcia 4,8 mld zł z kolei na drogi

Ponad 20 organizacji społecznych z całego kraju, zwróciło się do Komisji Europejskiej o przyjrzenie się zapowiedzianemu przez premiera Donalda Tuska przesunięciu środków unijnych z inwestycji kolejowych na drogowe. W tej sprawie wymagana jest zgoda Komisji Europejskiej. Organizacje ekologiczne, w tym również Instytut Spraw Obywatelskich argumentują, że stan infrastruktury kolejowej w Polsce jest bardzo zły, gorszy niż drogowej, a dotychczasowe działania rządu są niewystarczające, aby kraj mógł wypełnić cele wspólnotowe w zakresie zrównoważonego transportu. Zgodnie ze Strategią Göteborską celem miało być obniżenie w 2010 r udziału transportu drogowego do poziomu z 1998 roku. Polska z tego zdecydowanie się nie wywiązuje - udział transportu drogowego wzrósł dla przewozów pasażerskich z 89,5% w 1998 r. do 93,8% w 2008 r., a dla przewozów towarowych odpowiednio z 52,9% do 75.9%. Tymczasem dane dla całej Unii, a zwłaszcza dla krajów piętnastki pokazują, że inne kraje radzą sobie z tym celem. Jaki jest stosunek polskich władz dla realizacji tych celów najlepiej świadczy całkowity brak reakcji Ministerstwa Infrastruktury na niedawne żądanie przez PKP PLK ograniczenia o 10% pracy przewozowej od Przewozów Regionalnych i PKP Intercity w związku z zaległościami płatniczymi - zwraca uwagę Krzysztof Rytel z Centrum Zrównoważonego Transportu.

Lepszy transport
Tiry na tory

Kandydaci do tablicy!

Instytut Spraw Obywatelskich, w ramach którego prowadzimy kampanię na rzecz zrównoważonego transportu, rozpoczętą ponad dekadę temu, zwrócił się do kandydatów w wyborach prezydenckich z publicznym pytaniem o ich poglądy na temat polityki transportowej. List ten publikujemy poniżej.