fbpx
III Forum Geopolityczne, Łódź, 06.10–09.10.2021 r., ZAREJESTRUJ SIĘ!

Praca w domu – równie ważna

Sześć milionów polskich kobiet pracuje tylko w domu, miliony łączą pracę domową z pracą zawodową. Niestety nie jest to doceniane – uznano w Instytucie Spraw Obywatelskich i tak narodził się pomysł ogólnopolskiej kampanii edukacyjno-informacyjnej. „Chcemy pokazać problem, nagłośnić go, żeby społeczeństwo dostrzegło, że praca domowa istnieje, że jest bardzo ciężka i zajmuje dużo czasu” – mówi Karolina Goś – Wójcicka z Fundacji Instytutu Spraw Obywatelskich.

Efektem akcji ma być to, że z jednej strony osoby, które pozostają w domu, zajmują się pracą domową, poczują się lepiej z tym co robią. Ale z drugiej strony gdy dwie osoby pracują na rynku pracy może zastanowią się jak lepiej podzielić obowiązki domowe żeby podział był równiejszy, bardziej sprawiedliwy – żeby oboje mieli trochę czasu dla siebie– powiedziała Karolina Goś – Wójcicka Radiu Merkury.

W trakcie kampanii przewidziano wiele akcji ulicznych, rozdawanie ulotek i dyskusje. W dużych miastach zgłosiło się sporo kobiet, które chcą się zaangażować w kampanię.

Chętnych zabrakło tylko w Poznaniu i Szczecinie. Organizatorzy nie chcą wiązać się z żadna partią, ani ugrupowaniem politycznym. Nie zamierzają też walczyć o płace dla niepracujących zawodowo kobiet. Kampania jest współfinansowana przez Unię Europejską i Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej.

Źródło: Radio Merkury, 10.08.2007, http://www.radiomerkury.pl/nowy/druk.php?art=22318

Karolina Goś-Wójcicka

Przejdź do archiwum tekstów na temat:

Dom to praca

Być może zainteresują Cię również:

Facebook i inne korporacje cenzurują treści! Zapisz się na Tygodnik Instytutu Spraw Obywatelskich. W każdej chwili masz prawo do wypisania się. Patrz, czytaj, działaj bez cenzury.

Administratorem danych osobowych jest Fundacja Instytut Spraw Obywatelskich z siedzibą w Łodzi, przy ul. Pomorskiej 40. Dane będą przetwarzane w celu informowania o działaniach Instytutu. Pełna informacja dotycząca ochrony danych osobowych.