fbpx

Wysłaliśmy list otwarty do wicepremiera Mateusza Morawieckiego

Wspólnie z organizacjami pozarządowymi apelujemy do wicepremiera Mateusza Morawieckiego o rozszerzenie systemu opłat drogowych viaTOLL oraz wprowadzenie norm emisyjnych i paliwowych dla samochodów ciężarowych.

„100% tras kolejowych jest objętych opłatami za przejazd, podczas gdy zaledwie 1% dróg publicznych znajduje się w systemie viaTOLL. Upraszczając, pociągi płacą za każdy kilometr użytkowanych torów, a ciężarówki za znikomy fragment przejechanych dróg. Sto do jednego to zdumiewająca dysproporcja. Nikogo nie dziwi, że przewoźnicy kolejowi ponoszą opłaty. Wszyscy uważają to za normalne. Takie same zasady powinny obowiązywać przewoźników transportu drogowego” – stwierdza Piotr Skubisz, ekspert Instytutu Spraw Obywatelskich INSPRO.

Rozszerzenie systemu viaTOLL może zapewnić dodatkowe wpływy do budżetu państwa. W Polsce środki z opłat drogowych są przekazywane do Krajowego Funduszu Drogowego (KFD). W 2015 roku wpływy z tego tytułu wynosiły około 1,55 miliarda złotych, podczas gdy samo finansowanie systemu poboru opłat za przejazd kosztowało prawie 358 milionów złotych. Warto dodać, że KFD odpowiada m.in. za gromadzenie środków finansowych na budowę i przebudowę tras krajowych.

Przejdź do archiwum tekstów na temat:

Tiry na tory

Przejdź na podstronę inicjatywy:

Co robimy / Tiry na tory”

Być może zainteresują Cię również:

Dom to praca

Konarzewski Dzień Pracy w Domu

13 lipca (niedziela) spotkaliśmy się w gronie kilkudziesięciu osób w Konarzewie by świętować Dzień Pracy w Domu. Współorganizatorami wydarzenia było Stowarzyszenie Kobiet w Konarzewie oraz Centrum…

Centrum KLUCZ

A co Ty zrobiłeś dla Zielonego Dołu?

Polskie środowisko ekonomii społecznej bije na alarm – już na jesieni tego roku „Zielony dół”, podkrakowski hotel i centrum konferencyjne, może przestać istnieć. „Zielony dół” istnieje od sześciu lat; jego celem jest aktywizacja zawodowa osób po kryzysach psychicznych. To znane i cenione miejsce,które od początku budzi zainteresowanie i sympatię sektora ekonomii społecznej i społecznie odpowiedzialnego biznesu. W zeszłym roku „Zielony dół” został uhonorowany Główną Nagrodą Lidera Ekonomii Społecznej.