fbpx

Forum o różnorodności transportu

W piątek, 26 listopada 2010 roku Instytut Spraw Obywatelskich wziął udział w Forum Regionalnym pod hasłem: „Różnorodność energii i transportu: zrównoważone polityki, priorytety i potrzeby” zorganizowanym przez European Investment Bank.

W warszawskim hotelu Hilton spotkali się przedstawiciele władz, instytucji oraz organizacji pozarządowych (m.in. Greenpeacu Polska, Polskiego Klubu Ekologicznego, T&E Transport and Environment), aby wziąć udział w dyskusji nad zagadnieniami, które zostały podzielone według trzech głównych obszarów:

  • sesja I: Dywersyfikacja dostaw energii: znaczenie, perspektywy i ograniczenia;
  • sesja II: Dywersyfikacja w dziedzinie transportu: spójne połączenia;
  • sesja III: Finansowanie energetyki i transportu: potrzeby i rozwiązania.

Naszym zdaniem na szczególną uwagę zasługiwały wystąpienia prezesa Instytutu na rzecz Ekorozwoju Andrzeja Kassenberga, prof. Wojciecha Suchorzewskiego z Politechniki Warszawskiej oraz ministra Infrastruktury Juliusza Engelhardta, którzy bardzo realnie podeszli do tematu infrastruktury w naszym kraju.

Przejdź do archiwum tekstów na temat:

Lepszy transport Tiry na tory

Być może zainteresują Cię również:

Lepszy transport
Tiry na tory

Organizacje społeczne proszą KE o zablokowanie przesunięcia 4,8 mld zł z kolei na drogi

Ponad 20 organizacji społecznych z całego kraju, zwróciło się do Komisji Europejskiej o przyjrzenie się zapowiedzianemu przez premiera Donalda Tuska przesunięciu środków unijnych z inwestycji kolejowych na drogowe. W tej sprawie wymagana jest zgoda Komisji Europejskiej. Organizacje ekologiczne, w tym również Instytut Spraw Obywatelskich argumentują, że stan infrastruktury kolejowej w Polsce jest bardzo zły, gorszy niż drogowej, a dotychczasowe działania rządu są niewystarczające, aby kraj mógł wypełnić cele wspólnotowe w zakresie zrównoważonego transportu. Zgodnie ze Strategią Göteborską celem miało być obniżenie w 2010 r udziału transportu drogowego do poziomu z 1998 roku. Polska z tego zdecydowanie się nie wywiązuje - udział transportu drogowego wzrósł dla przewozów pasażerskich z 89,5% w 1998 r. do 93,8% w 2008 r., a dla przewozów towarowych odpowiednio z 52,9% do 75.9%. Tymczasem dane dla całej Unii, a zwłaszcza dla krajów piętnastki pokazują, że inne kraje radzą sobie z tym celem. Jaki jest stosunek polskich władz dla realizacji tych celów najlepiej świadczy całkowity brak reakcji Ministerstwa Infrastruktury na niedawne żądanie przez PKP PLK ograniczenia o 10% pracy przewozowej od Przewozów Regionalnych i PKP Intercity w związku z zaległościami płatniczymi - zwraca uwagę Krzysztof Rytel z Centrum Zrównoważonego Transportu.

Facebook i inne korporacje cenzurują treści! Zapisz się na Tygodnik Instytutu Spraw Obywatelskich. W każdej chwili masz prawo do wypisania się. Patrz, czytaj, działaj bez cenzury.

Administratorem danych osobowych jest Fundacja Instytut Spraw Obywatelskich z siedzibą w Łodzi, przy ul. Pomorskiej 40. Dane będą przetwarzane w celu informowania o działaniach Instytutu. Pełna informacja dotycząca ochrony danych osobowych.