Tiry na tory – polskie rozwiązanie!

8 lipca br. spotkaliśmy się z zespołem Wojskowej Akademii Technicznej (WAT), który zaprojektował innowacyjną platformę kolejową do przewozu naczep samochodów ciężarowych. Przypominamy, że pierwszy raz nawiązaliśmy współpracę 6 grudnia 2012 roku. Niestety, mimo wspólnych działań (Instytutu Spraw Obywatelskich i WATu) poprzedni rząd i koalicja parlamentarna PO-PSL nie była zainteresowana wdrożeniem rozwiązania polskich naukowców.

Dziś wracamy do tematu. Namawiamy ministra Adama Adamczyka, posłów i senatorów oraz PKP Cargo do zainteresowania się platformą.

Rozwiązanie WAT pozwala przewozić standardowe naczepy w polskich warunkach – uwzględnia wymiary naczep i polskiej skrajni kolejowej. Rozwiązanie dobrze wpisuje się w „Plan Morawieckiego” (Plan na rzecz odpowiedzialnego rozwoju).

Czas na patriotyzm gospodarczy. Czas na Tiry na tory!

 

Przejdź do archiwum tekstów na temat:

Lepszy transport Tiry na tory

Przejdź na podstronę inicjatywy:

Co robimy / Lepszy transport
Co robimy / Tiry na tory

Być może zainteresują Cię również:

Lepszy transport
Tiry na tory

Megaciężarówki według Dziennika Polskiego

Niedawno ukazał się w Dzienniku Polskim artykuł o megaciężarówkach czyli dłuższych i cięższych ciężarówek niż obecnie dopuszczone (o długości nawet do 25.25 m i masie 60 ton). INSPRO prowadząc kampanię "Tiry na tory" wielokrotnie sprzeciwiało się wprowadzeniu ich na polskie drogi.

Lepszy transport
Tiry na tory

Organizacje społeczne proszą KE o zablokowanie przesunięcia 4,8 mld zł z kolei na drogi

Ponad 20 organizacji społecznych z całego kraju, zwróciło się do Komisji Europejskiej o przyjrzenie się zapowiedzianemu przez premiera Donalda Tuska przesunięciu środków unijnych z inwestycji kolejowych na drogowe. W tej sprawie wymagana jest zgoda Komisji Europejskiej. Organizacje ekologiczne, w tym również Instytut Spraw Obywatelskich argumentują, że stan infrastruktury kolejowej w Polsce jest bardzo zły, gorszy niż drogowej, a dotychczasowe działania rządu są niewystarczające, aby kraj mógł wypełnić cele wspólnotowe w zakresie zrównoważonego transportu. Zgodnie ze Strategią Göteborską celem miało być obniżenie w 2010 r udziału transportu drogowego do poziomu z 1998 roku. Polska z tego zdecydowanie się nie wywiązuje - udział transportu drogowego wzrósł dla przewozów pasażerskich z 89,5% w 1998 r. do 93,8% w 2008 r., a dla przewozów towarowych odpowiednio z 52,9% do 75.9%. Tymczasem dane dla całej Unii, a zwłaszcza dla krajów piętnastki pokazują, że inne kraje radzą sobie z tym celem. Jaki jest stosunek polskich władz dla realizacji tych celów najlepiej świadczy całkowity brak reakcji Ministerstwa Infrastruktury na niedawne żądanie przez PKP PLK ograniczenia o 10% pracy przewozowej od Przewozów Regionalnych i PKP Intercity w związku z zaległościami płatniczymi - zwraca uwagę Krzysztof Rytel z Centrum Zrównoważonego Transportu.