fbpx

Tiry na tory – polskie rozwiązanie!

8 lipca br. spotkaliśmy się z zespołem Wojskowej Akademii Technicznej (WAT), który zaprojektował innowacyjną platformę kolejową do przewozu naczep samochodów ciężarowych. Przypominamy, że pierwszy raz nawiązaliśmy współpracę 6 grudnia 2012 roku. Niestety, mimo wspólnych działań (Instytutu Spraw Obywatelskich i WATu) poprzedni rząd i koalicja parlamentarna PO-PSL nie była zainteresowana wdrożeniem rozwiązania polskich naukowców.

Dziś wracamy do tematu. Namawiamy ministra Adama Adamczyka, posłów i senatorów oraz PKP Cargo do zainteresowania się platformą.

Rozwiązanie WAT pozwala przewozić standardowe naczepy w polskich warunkach – uwzględnia wymiary naczep i polskiej skrajni kolejowej. Rozwiązanie dobrze wpisuje się w „Plan Morawieckiego” (Plan na rzecz odpowiedzialnego rozwoju).

Czas na patriotyzm gospodarczy. Czas na Tiry na tory!

 

Przejdź do archiwum tekstów na temat:

Lepszy transport Tiry na tory

Przejdź na podstronę inicjatywy:

Co robimy / Lepszy transport”
Co robimy / Tiry na tory”

Być może zainteresują Cię również:

Lepszy transport
Miasto w ruchu

O uspokojeniu ruchu na miastowruchu.pl

W naszym serwisie o zrównoważonym transporcie miejskim rozpoczynamy publikację materiałów o uspokojeniu ruchu. Przedstawiamy miasta, które już teraz realizują tę koncepcję, podnosząc bezpieczeństwo i jakość życia. W Graz model "łagodnej mobilności jest wprowadzany już od 1992 roku. Prędkość 30 km/h jest wprowadzona na prawie wszystkich ulicach w mieście, a 50 km/h dopuszczona jest tylko jako wyjątek.