Opinia

Kamil Kurowski (ekspert INSPRO) o odkorkowaniu miast

korek (pixabay)

„W angielskiej stolicy myto obowiązuje od 2003 roku i obejmuje pobieranie opłat za wjazd do ścisłego centrum. Z opłat zwolnione są autobusy, taksówki i motocykle. Na zniżkę mogą liczyć np. mieszkańcy i osoby niepełnosprawne.

Największe polskie miasta na taki ruch jeszcze się nie zdecydowały, choć niektóre przymierzały bądź wciąż przymierzają się do takiego rozwiązania. – Generalnie to dobra droga, ale nie w każdym mieście może być efektywna – ocenia Kamil Kurowski, ekspert Instytutu Spraw Obywatelskich i specjalista w dziedzinie polityki transportowej. O ile np. Kraków ma jednolite centrum, gdzie można byłoby pomyśleć o zamknięciu czy uspokojeniu ruchu, to już Warszawa takich punktów ma kilka i wprowadzenie tego rozwiązania byłoby utrudnione – uważa Kamil Kurowski.

„Dokładanie kolejny pasów ruchu to ślepa uliczka”

Zatory na drogach można próbować rozładowywać innymi sposobami – kontynuuje Kurowski. – Uspokajać ruch, wprowadzając ograniczenia prędkości, rozbudowując ciągi komunikacyjne dla pieszych i rowerzystów, inwestując w rower miejski i promując komunikację publiczną. Każde rozwiązanie musi być dobrze przemyślane, żeby jeszcze bardziej nie zablokować ruchu – tłumaczy Kamil Kurowski i dodaje: Rozbudowa dróg i dokładanie kolejny pasów ruchu to ślepa uliczka.”

Źródło: Onet.pl

Przejdź do archiwum tekstów na temat:

Lepszy transport Miasto w ruchu

Przejdź na podstronę inicjatywy:

Co robimy / Lepszy transport

Być może zainteresują Cię również:

Lepszy transport
Miasto w ruchu

Mało rowerowa Łódź

Inwestycje rowerowe postrzega się jako realizację żądań wąskiej grupy interesu - rowerzystów - mówi Wojciech Makowski, rzecznik osób niezmotoryzowanych w Łodzi, współpracujący z fundacją INSPRO. Nie bierze się jednak pod uwagę osób, które chętnie przesiadłyby się na rower, gdyby tylko miały po czym jeździć.

Lepszy transport
Tiry na tory

Megaciężarówki u bram! Weź udział w konsultacjach Komisji Europejskiej

Na podstawie głosów interesariuszy (branży transportowej, organizacji pozarządowych, państw członkowskich) oraz zwykłych obywateli Komisja przygotuje propozycję, która następnie przekształci się w obowiązujące prawo. Zachęcamy wszystkich sympatyków kampanii "Tiry na tory" do wzięcia udziału w konsultacjach. Zajmie to tylko kilka minut, a może wpłynąć na stanowisko Komisji.