Opinia

Kamil Kurowski (ekspert INSPRO) o odkorkowaniu miast

korek (pixabay)

„W angielskiej stolicy myto obowiązuje od 2003 roku i obejmuje pobieranie opłat za wjazd do ścisłego centrum. Z opłat zwolnione są autobusy, taksówki i motocykle. Na zniżkę mogą liczyć np. mieszkańcy i osoby niepełnosprawne.

Największe polskie miasta na taki ruch jeszcze się nie zdecydowały, choć niektóre przymierzały bądź wciąż przymierzają się do takiego rozwiązania. – Generalnie to dobra droga, ale nie w każdym mieście może być efektywna – ocenia Kamil Kurowski, ekspert Instytutu Spraw Obywatelskich i specjalista w dziedzinie polityki transportowej. O ile np. Kraków ma jednolite centrum, gdzie można byłoby pomyśleć o zamknięciu czy uspokojeniu ruchu, to już Warszawa takich punktów ma kilka i wprowadzenie tego rozwiązania byłoby utrudnione – uważa Kamil Kurowski.

„Dokładanie kolejny pasów ruchu to ślepa uliczka”

Zatory na drogach można próbować rozładowywać innymi sposobami – kontynuuje Kurowski. – Uspokajać ruch, wprowadzając ograniczenia prędkości, rozbudowując ciągi komunikacyjne dla pieszych i rowerzystów, inwestując w rower miejski i promując komunikację publiczną. Każde rozwiązanie musi być dobrze przemyślane, żeby jeszcze bardziej nie zablokować ruchu – tłumaczy Kamil Kurowski i dodaje: Rozbudowa dróg i dokładanie kolejny pasów ruchu to ślepa uliczka.”

Źródło: Onet.pl

Przejdź do archiwum tekstów na temat:

Lepszy transport Miasto w ruchu

Być może zainteresują Cię również:

Lepszy transport
Miasto w ruchu

Filmy „Wpuszczeni w korek” i „Miasto w ruchu” w Kinie pod Baranami

Dnia 20 września, o godz. 15.00 w Kinie pod Baranami w Krakowie odbędzie się bezpłatny seans filmowy, w ramach którego będzie można zobaczyć dwie produkcje dokumentalne: „Wpuszczeni w korek” (Taken for a ride) oraz „Miasto w ruchu” (Contested Streets: Breaking New York City Gridlock). Organizatorem tego przedsięwzięcia jest Związek Stowarzyszeń Polska Zielona Sieć.

Lepszy transport
Miasto w ruchu

Europosłowie muszą oddzielić dobre biopaliwa od złych

We wtorek 24 lutego w Komisji Środowiska Parlamentu Europejskiego posłowie zagłosują nad przyszłością polityki biopaliwowej. Polityka ta miała obniżać emisje z transportu i dać dodatkowe źródło dochodu europejskiemu rolnictwu. Niestety, aktualne reguły doprowadziły do konkurencji pomiędzy uprawami na żywność i na biopaliwa. Polityka ta zaostrzyła deficyt ziemi uprawnej na świecie. Pod uprawy biopaliwowe wycina się lasy tropikalne i osusza mokradła, co prowadzi do znacznego wzrostu emisji CO2 w miejsce oczekiwanych spadków.

Facebook i inne korporacje cenzurują treści! Zapisz się na Tygodnik Instytutu Spraw Obywatelskich. W każdej chwili masz prawo do wypisania się. Patrz, czytaj, działaj bez cenzury.

Administratorem danych osobowych jest Fundacja Instytut Spraw Obywatelskich z siedzibą w Łodzi, przy ul. Pomorskiej 40. Dane będą przetwarzane w celu informowania o działaniach Instytutu. Pełna informacja dotycząca ochrony danych osobowych.