fbpx

Opinia

Kamil Kurowski (ekspert INSPRO) o odkorkowaniu miast

korek (pixabay)

„W angielskiej stolicy myto obowiązuje od 2003 roku i obejmuje pobieranie opłat za wjazd do ścisłego centrum. Z opłat zwolnione są autobusy, taksówki i motocykle. Na zniżkę mogą liczyć np. mieszkańcy i osoby niepełnosprawne.

Największe polskie miasta na taki ruch jeszcze się nie zdecydowały, choć niektóre przymierzały bądź wciąż przymierzają się do takiego rozwiązania. – Generalnie to dobra droga, ale nie w każdym mieście może być efektywna – ocenia Kamil Kurowski, ekspert Instytutu Spraw Obywatelskich i specjalista w dziedzinie polityki transportowej. O ile np. Kraków ma jednolite centrum, gdzie można byłoby pomyśleć o zamknięciu czy uspokojeniu ruchu, to już Warszawa takich punktów ma kilka i wprowadzenie tego rozwiązania byłoby utrudnione – uważa Kamil Kurowski.

„Dokładanie kolejny pasów ruchu to ślepa uliczka”

Zatory na drogach można próbować rozładowywać innymi sposobami – kontynuuje Kurowski. – Uspokajać ruch, wprowadzając ograniczenia prędkości, rozbudowując ciągi komunikacyjne dla pieszych i rowerzystów, inwestując w rower miejski i promując komunikację publiczną. Każde rozwiązanie musi być dobrze przemyślane, żeby jeszcze bardziej nie zablokować ruchu – tłumaczy Kamil Kurowski i dodaje: Rozbudowa dróg i dokładanie kolejny pasów ruchu to ślepa uliczka.”

Źródło: Onet.pl

Przejdź do archiwum tekstów na temat:

Lepszy transport Miasto w ruchu

Być może zainteresują Cię również:

Lepszy transport
Miasto w ruchu

Co nowego w transporcie publicznym w Łodzi?

Wczoraj, 21 czerwca 2010 roku, w godzinach popołudniowych w Małej Sali Obrad Rady Miejskiej w Łodzi odbyła się dyskusja na temat propozycji usprawnień organizacji ruchu w mieście. W konsultacjach udział wzięli m. in.: Dyrektor ZdiT – Maciej Winshe, Wiceprezydent Łodzi – Dariusz Joński, przedstawiciele organizacji pozarządowych działających w mieście oraz mieszkańcy Łodzi.

Lepszy transport
Miasto w ruchu

Nie oglądaj! I tak Cię nie przekonamy!

Instytut Spraw Obywatelskich w ramach międzynarodowej kampanii „Added Value – Sustainable Energy in Transportation”, której jest partnerem, stworzył filmik promujący transport miejski (rowerowy, publiczny, pieszy). Cel jaki przyświeca kampanii to promocja roweru jako środka komunikacji oraz poprawa jakości infrastruktury transportu publicznego - alternatywy w stosunku do transportu indywidualnego. ISO zajmuje się propagowaniem idei transportu miejskiego w Łodzi, m. in. poprzez pokazy filmowe, publikacje oraz stronę tematyczną www.miastowruchu.pl.

Facebook i inne korporacje cenzurują treści! Zapisz się na Tygodnik Instytutu Spraw Obywatelskich. W każdej chwili masz prawo do wypisania się. Patrz, czytaj, działaj bez cenzury.

Administratorem danych osobowych jest Fundacja Instytut Spraw Obywatelskich z siedzibą w Łodzi, przy ul. Pomorskiej 40. Dane będą przetwarzane w celu informowania o działaniach Instytutu. Pełna informacja dotycząca ochrony danych osobowych.