Analiza

Odbierz egzemplarz raportu „Odzyskajmy centra miast”

Raport Miasto w ruchu

W Polsce, w największych 10 miastach żyje ponad 9 mln ludzi, co stanowi 24% naszej populacji. Szacuje się, że w 2050 r. 2/3 ludności świata będzie zamieszkiwało w miastach.

Rośnie polityczne znaczenie miast i… rosną wyzwania stojące przed miastami, związane z zapewnieniem mieszkańcom dobrej jakości życia. A na jakość życia w mieście ma ogromny wpływ jakość transportu i powietrza. Szczególnie w śródmieściu, które jak w soczewce skupia to, co najlepsze i najgorsze w mieście.

Raport „Odzyskajmy Centra Miast”, który wydaliśmy pod koniec zeszłego roku, został napisany z myślą o wszystkich, którzy chcieliby poznać rekomendacje w zakresie polityki transportowej miast. Raport stanowi kompendium wiedzy nt. sposobów przeciwdziałania zakorkowaniu miast oraz ograniczania smogu samochodowego.

Raport w wersji elektronicznej dostępny do pobrania:
https://lepszytransport.pl/blog/publikacja/raport-odzyskajmy-centra-miast/

Osoby zainteresowane bezpłatnym nabyciem raportu w wersji papierowej prosimy o e-mail na adres: ilona.pietrzak@instytutsprawobywatelskich.pl. Prosimy pamiętać o podaniu adresu do przesyłki.

Raport można odebrać też osobiście w siedzibie INSPRO, przy ul. Pomorskiej 40 w Łodzi.

Życzymy miłej lektury!

Przejdź do archiwum tekstów na temat:

Lepszy transport

Być może zainteresują Cię również:

Lepszy transport
Tiry na tory

Stanowisko INSPRO ws. Rady Transportu Intermodalnego

10 lipca w Ministerstwie Transportu odbyło się pierwsze spotkanie ws. postulowanego przez nas powołania Rady ds. Transportu Intermodalnego. Na spotkaniu minister Andrzej Massel poprosił o przesłanie swoich oczekiwań odnośnie powoływanej Rady. Poniżej przesłane do MTBiGM stanowisko INSPRO i kampanii “Tiry na tory”.

Lepszy transport
Miasto w ruchu

Tym razem o transporcie

Europejski Tydzień Zrównoważonego Transportu już za nami. Podczas naszej najbliższej audycji (sobota, 25 września, godzina 15:00) porozmawiamy na temat kondycji i perspektyw transportu zbiorowego oraz rowerowego w Łodzi.

Lepszy transport
Tiry na tory

Organizacje społeczne proszą KE o zablokowanie przesunięcia 4,8 mld zł z kolei na drogi

Ponad 20 organizacji społecznych z całego kraju, zwróciło się do Komisji Europejskiej o przyjrzenie się zapowiedzianemu przez premiera Donalda Tuska przesunięciu środków unijnych z inwestycji kolejowych na drogowe. W tej sprawie wymagana jest zgoda Komisji Europejskiej. Organizacje ekologiczne, w tym również Instytut Spraw Obywatelskich argumentują, że stan infrastruktury kolejowej w Polsce jest bardzo zły, gorszy niż drogowej, a dotychczasowe działania rządu są niewystarczające, aby kraj mógł wypełnić cele wspólnotowe w zakresie zrównoważonego transportu. Zgodnie ze Strategią Göteborską celem miało być obniżenie w 2010 r udziału transportu drogowego do poziomu z 1998 roku. Polska z tego zdecydowanie się nie wywiązuje - udział transportu drogowego wzrósł dla przewozów pasażerskich z 89,5% w 1998 r. do 93,8% w 2008 r., a dla przewozów towarowych odpowiednio z 52,9% do 75.9%. Tymczasem dane dla całej Unii, a zwłaszcza dla krajów piętnastki pokazują, że inne kraje radzą sobie z tym celem. Jaki jest stosunek polskich władz dla realizacji tych celów najlepiej świadczy całkowity brak reakcji Ministerstwa Infrastruktury na niedawne żądanie przez PKP PLK ograniczenia o 10% pracy przewozowej od Przewozów Regionalnych i PKP Intercity w związku z zaległościami płatniczymi - zwraca uwagę Krzysztof Rytel z Centrum Zrównoważonego Transportu.


Notice: Undefined index: without_styling in /www/instytutsprawob_www/www/instytutsprawobywatelskich.pl/wp-content/plugins/freshmail-integration/src/Plugin/Newsletter/Freshmail.php on line 500
Facebook i inne korporacje cenzurują treści! Zapisz się na Tygodnik Instytutu Spraw Obywatelskich. W każdej chwili masz prawo do wypisania się. Patrz, czytaj, działaj bez cenzury.

Administratorem danych osobowych jest Fundacja Instytut Spraw Obywatelskich z siedzibą w Łodzi, przy ul. Pomorskiej 40. Dane będą przetwarzane w celu informowania o działaniach Instytutu. Pełna informacja dotycząca ochrony danych osobowych.