Respublica o książce „Jak wygrywać kampanie”
Wiosna 2014 to czas, w którym czołowi politycy rozpoczynają batalię o miejsca w Europarlamencie (…). Podręcznik prowadzenia skutecznej kampanii byłby towarem na wagę złota – książka Chrisa Rose’a „Jak wygrywać kampanie. Komunikacja dla zmian” wydaje się być lekturą obowiązkową dla sztabów wyborczych europejskich polityków.
Rozczarowani będą ci, którzy w książce Rose’a zaczną szukać prostej recepty na sukces polityczny i jednoznacznych wskazówek w stylu „Wygrywanie kampanii w pięciu krokach dla opornych”. Założenia autora są o wiele bardziej ambitne (…).
Za sprawą doświadczenia, jakie nabył w okresie działalności w Greenpeace, centralnym tematem stają się kampanie środowiskowe (takie jak chociażby „najazd” na elektrownię jądrową w Sellafield z 1994 roku).
Podręcznik ten stanowi przede wszystkim kompendium wiedzy dotyczącej ogólnych procesów oraz zjawisk zachodzących w trakcie kampanii. Autor przekazuje rozbudowane informacje dotyczące m.in. kwestii psychologicznych czy socjologicznych. Przybliża nie tylko wartości, którymi kierują się ludzie, ale też sposoby myślenia i motywacje wyborów (także te podświadome). Próbuje na tej podstawie tworzyć teoretyczne schematy skutecznej kampanii.
Całość recenzji przeczytasz TUTAJ